דיגיטל וטק

ירידת שווי של 90%: הצעד הקיצוני של סנאפצ'אט למיגור ההפסדים

חברת האם של סנאפצ'אט מתמודדת עם קשיים כלכליים, ותעבור פיצול לחברות קטנות של 10-15 אנשים. איך זה קשור לשווי החברה שצנח ב-90%, ומהו הפרויקט המסתורי של המנכ"ל שאמור להחליף את הסמארטפונים?
רפאל בן זקרי | 
סנאפצאט (צילום Shutterstock)
Snap, חברת האם של אפליקציית סנאפצ'ט' עוברת ארגון מחדש משמעותי. במכתב שפרסם מנכ"ל החברה, אוון שפיגל, הוא הודיע כי סנאפ תתפצל ל"יחידות סטארט-אפ" קטנות של 10 עד 15 אנשים. המהלך נועד לאפשר לחברה, המונה כ-5,000 עובדים, להתמודד בצורה יעילה יותר מול המתחרות הגדולות שלה.
ההחלטה מגיעה על רקע קשיים כלכליים שחווה החברה. ברבעון השני של השנה, צמיחת ההכנסות מפרסום כמעט נעצרה, ועלתה ב-4% בלבד. במקביל, מספר המשתמשים הפעילים היומיים בצפון אמריקה, השוק המרכזי של החברה, ירד ב-2% והגיע ל-98 מיליון משתמשים. נקודת האור היחידה בדוח היא שירות המנויים +Snapchat, אשר מניב כעת למעלה מ-700 מיליון דולר בהכנסות שנתיות מ-15 מיליון מנויים משלמים.
שפיגל התייחס גם למצב מניית החברה, והודה כי שווי השוק הנוכחי שלה "משקף ספק". למרות זאת, הוא טוען כי בשווי של כ-12 מיליארד דולר, החברה מציעה "פוטנציאל תשואה בסגנון של סטארט-אפ". יחד עם זאת, במכתב לא הוזכר כי שווי החברה ירד בכ-90% מאז השיא של 116 מיליארד דולר שהושג בספטמבר 2021.
במקביל לשינוי הארגוני, החברה ממשיכה להשקיע במוצר אחר שלה, משקפי המציאות הרבודה Specs. שפיגל רואה בהם את הדור הבא של המחשוב האנושי ואת המוצר שיחליף בעתיד את הסמארטפונים. מהלך זה שם את החברה במסלול התנגשות מול ענקיות כמו מטא וגוגל, שפועלות גם הן בתחום עם מוצרים דומים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה