דיגיטל וטק

NSO הישראלית מותקפת מחזית אחת על ידי ענקיות הטכנולוגיה הגדולות בעולם

גוגל, מיקרוסופט וחברות נוספות חתמו על תצהיר תמיכה בתביעת פייסבוק נגד החברה הישראלית, שנתבעה בטענה כי ניצלה את אפליקציית ווטסאפ על מנת לחדור לטלפונים של יותר מ-1,400 משתמשים, כולל עורכי דין, עיתונאים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים ועוד. בכיר במיקרוסופט: "המודל העסקי של NSO מסוכן"
שרון טל | 
שליו חוליו וגדולי ההייטק (צילום יונתן בלום, רשתות)
פייסבוק לא לבד: החברה של מארק צוקרברג מקבלת תמיכה מענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט, גוגל, סיסקו ו-VMWare, שחתמו על תסקיר אמיקורס לתמיכה בתביעה של פייסבוק נגד NSO.
כזכור, פייסבוק תבעה את NSO הישראלית בטענה שניצלה את אפליקציית ווטסאפ להתקנת תוכנות זדוניות בטלפונים של יותר מ-1,400 משתמשים, כולל עורכי דין, עיתונאים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים, דיפלומטים ובכירים אחרים בממשל זר. פייסבוק טענה כי קבוצת NSO מבצעת פשע. בחודשים שלאחר התביעה הראשונית, קבוצת NSO נלחמה בתיק המשפטי בטענה שהיא רק מספקת תוכנה לקבלני הממשלה שלה.
כאמור, ענקיות הטכנולוגיה בהובלת גוגל ומיקרוסופט מצטרפות לפייסבוק בתביעה נגד NSO. על תצהיר התמיכה תמו גם חברות הבת של מיקרוסופט GitHub ו- LinkedIn, בנוסף לאיגוד האינטרנט, קבוצת לובי בתעשייה המייצגת עשרות חברות טכנולוגיה אחרות, כגון אמזון, טוויטר, רדיט, דיסקורד, פייפאל, איביי, אובר, ורבים אחרים.
טום ברט, סמנכ"ל במיקרוסופט לאבטחת לקוחות, אומר כי קבוצת NSO מנסה ליצור תקדים משפטי מסוכן בתיק פייסבוק על ידי "ניסיון להסתתר בחסינות המשפטית המוענקת ללקוחותיה הממשלתיים, אשר מגן עליו מפני אחריות כשנשקיה גורמים נזק לאנשים חפים מפשע ולעסקים".
ברט, יחד עם שאר החתומים הקצרים של אמיקוס, טענו כי יש להגביל את היצירה, השימוש והניהול של כלי פריצה לממשלות בלבד, מכיוון שממשלות כפופות לחוקים בינלאומיים ולהשלכות דיפלומטיות על פעולותיהן, אך חברות כמו NSO אינן כך. "אנו מאמינים שהמודל העסקי של קבוצת NSO מסוכן וכי חסינות כזו תאפשר לה ולחברות אחרות להמשיך את עסקיהם המסוכנים ללא כללים משפטיים, אחריות או השלכות", אמר ברט.
מ-NSO טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה