דיגיטל וטק

וואטסאפ מזהירה: זה מה שיקרה אם לא תאשרו את התנאים החדשים

אפליקציית המסרים הפופולארית מנסה להרגיע את המשתמשים שטרם אישרו את תנאי השימוש החדשים – אבל ההרגעה שלה היא לא יותר מניסיון לעוות את האמת

מערכת ice |  1
וואטסאפ (צילום pexels)
הפעם זה סופי: מי שלא יאשר את מדיניות הפרטיות החדשה של וואטסאפ עד שבת הקרובה, 15 במאי, לא יוכל להמשיך להשתמש באפליקציה, כך הבהירה האפליקציה של פייסבוק ביום שישי.
החברה ניסתה דווקא להרגיע את המשתמשים בגרסה העדכנית של הדף המפרט מה יקרה למי שלא יאשר את המדיניות. לשם כך, היא פתחה בהכרזה כי "אף אחד לא יאבד את חשבונו או את התכונות של וואטסאפ ב-15 במאי בגלל העדכון הזה".
אלא שבפסקה הבאה היא אומרת בדיוק את ההיפך: "לאחר פרק זמן בן מספר שבועות, התזכורת שאנשים מקבלים יהפוך לבסוף לקבוע". בהמשך מפורט מה זה אומר: תחילה יאבדו המשתמשים את היכולת ליזום כתיבת הודעות או הוצאת שיחות, ויוכלו רק לענות להודעות ושיחות נכנסות. לאחר מספר שבועות נוספים, גם האפשרויות הללו תיחסמנה, והמשתמש יוכל רק לאשר את תנאי השימוש כדי להחזיר את האפליקציה למצב שמיש, או לגבות את התוכן שלו ולמחוק את החשבון.
החברה אף רמזה כי "זכרו שבפרד מכך, המדיניות הקיימת שלנו באשר למשתמשים בלתי פעילים תחול". במלים אחרות: מרגע שאפשרויות התקשורת באפליקציה נחסמו, לאחר 120 יום יימחק החשבון לחלוטין, מה שאומר שהחברה דווקא כן תמחק חשבונות של משתמשים שלא יאשרו את התנאים, אך לא תעשה זאת מייד.
הלו"ז המדויק לא נמסר, מלבד ציון העובדה שכל שלב יימשך "מספר שבועות" ושכל משתמש עשוי להגיע לכל אחד מהשלבים בזמן אחר. לכן, ניתן להציג את הלו"ז כך:

ההבהרה מסוף השבוע היא השלב האחרון בשינוי המדיניות של וואטסאפ, שהוכרז בדיוק 4 חודשים לפני כן והרגיז משתמשים רבים, בשל העובדה שהוא מתיר לפייסבוק לעשות במידע שלהם שימושים שבעבר התחייבה להימנע מהם, כגון התאמת פרסומות ברשת החברתית על סמך פעולות שהמשתמש מבצע באפליקציית המסרים. בתגובה לזעם, דחתה החברה את החלת המדיניות לשבת הקרובה, ואף חזרה בה מהכוונה למחוק חשבונות של משתמשים שלא יאשרו אותה מייד בתום הדדליין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש מדינות שמגבילות את החברה למה לא בישראל ? (ל"ת)
    משה 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור