דיגיטל וטק

למרות המחסור: פלייסטיישן 5 שוברת את כל השיאים

סוני הודיעה שמכרה 10 מיליון יחידות של הקונסולה החדשה שלה תוך קצת יותר מ-8 חודשים, ושברה את השיא של הקונסולה הקודמת שלה. וכמה מכרה המתחרה הגדולה?
יאיר מור | 
אמזון סוני פלייסטיישן 5 (צילום מסך YOUTUBE וטוויטר)
משחק מכור? סוני הודיעה אתמול על ציון דרך לקונסולת הדור התשיעי שלה, פלייסטיישן 5, שהושקה ב-12 בנובמבר 2020: נכון ל-18 ביולי 2021, שמונה חודשים ושבוע לאחר ההשקה, נמכרו 10 מיליון יחידות של הקונסולה. החברה ציינה כי מדובר ביחידות שנמכרו לצרכנים, בניקוי של אלו שעדיין נמצאות בחנויות או במחסנים.
מדובר בנתון היסטורי, שכן לקונסולת הדור השמיני של החברה, פלייסטיישן 4, לקח חודש יותר להגיע לנתון הזה (מ-15 בנובמבר 2013 עד 10 באוגוסט 2014). בנוסף, 2.2 מיליון מהקונסולות הללו נמכרו בשלושת החודשים האחרונים בלבד, מאז הכריזה החברה על מכירות של 7.8 מיליון יחידות. זאת, למרות שמאז ההשקה היא סובלת מחוסרים בלתי נגמרים, וכאן בישראל למשל מתלוננים לא רק צרכנים, אלא אף קמעונאים, כי החברה פשוט לא מספקת מלאי משמעותי של הקונסולות.
ג'ים ראיין, נשיא ומנכ"ל חטיבת הבידור האינטראקטיבי של סוני, אמר כי "בעוד שפלייסטיישן 5 הגיעה ליותר בתי אב מהר יותר מכל אחת מהקונסולות הקודמות שלנו, עדיין יש לפנינו הרבה עבודה, כאשר הדרישה לפלייסטיישן 5 ממשיכה לעלות על ההיצע. אני רוצה שגיימרים יידעו שבעוד שאנו ממשיכים להתמודד מול אתגרים ברחבי העולם, המשפיעים על התעשייה שלנו ורבות אחרות, שיפור רמות המלאי נשאר עדיפות עליונה שלנו".
הוא הוסיף כי משחקים מקוריים של סוני לקונסולה רשמו גם הם הישגים מרשימים. כך, למשל, המשחק Spiderman: Miles Morales מכר 6.5 מיליון עותקים מההשקה בנובמבר, MLB The Show מכר יותר מ-2 מיליון עותקים מאז 16 באפריל – כלומר תוך שלושה חודשים, ו-Ratchet & Clank: Rift Apart מכר 1.1 מיליון מאז 11 ביוני – קצב של כמיליון עותקים בחודש.
ההישג הזה מגיע יום אחרי הדו"ח הרבעוני של מיקרוסופט, שלא חושפת את מספר הקונסולות שמכרה, אך בשיחת המשקיעים עם הצגת הדו"ח אמר מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, כי "אקס-בוקס סדרה X ו-S הן הקונסולות בעלות קצב המכירה הגבוה ביותר שלנו אי פעם", ודניאל אחמד, אנליסט בחברת Niko Partners, מעריך כי מיקרוסופט מכרה רק 6.5 מיליון קונסולות מההשקה ב-10 בנובמבר ועד סוף יוני, לעומת 5.7 מיליון בטווח זמן דומה בדור השמיני (Xbox One) ו-5 מיליון בדור השביעי (Xbox 360, שנהנה משלושה חודשים של ראשוניות על פני פלייסטיישן 3 שהושקה באיחור רב בשל בעיות ייצור).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה