דיגיטל וטק

המחסור באייפון לא ייגמר בקרוב – הוא רק יחמיר

אפל האטה את ייצור המכשירים החדשים שלה באופן דרמטי, למרות שגם קצב הייצור הנוכחי רחוק מאוד מלספק את הביקוש הרב ברחבי העולם
יאיר מור | 
אייפון 13 (צילום pixabay)
המחסור במכשירי אייפון 13 שצפוי בהשקה הלילה ומחר לא יסתיים בזמן הקרוב – להיפך: נראה שהוא עומד להחמיר עוד יותר בחודשים הקרובים. זאת לאחר שאפל האטה את קצב הייצור של סדרת הסמארטפונים החדשה שלה ב-10%, כך לפי דיווח של אתר בלומברג.
לפי מקורות המקורבים לשרשרת הייצור של אייפון, אפל הודיעה לקבלניות הייצור כי היא חותכת את ההזמנות לרבעון הנוכחי בכ-10 מיליון יחידות, מתוך 90 מיליון היחידות שהזמינה לקראת ההשקה.
הסיבה לירידה בהזמנות אינה ביקוש נמוך מהצפוי – להיפך: הביקוש למכשירים החדשים שובר שיאים לפי כל הדיווחים, וכפי שדיווחנו אתמול, מלאי המכשירים שהגיע לישראל להשקה הלילה לא יספיק אפילו למזמינים מראש, וזה עוד לפני הרוכשים שצפויים להסתער על החנויות – או לפחות אלו שייפתחו, לאחר שמחסני חשמל הודיעה היום על ביטול הלילה הלבן שתכננה.
מה שאילץ את אפל להאט את הייצור הוא המחסור העולמי בשבבים – ובמקרה שלה, מחסור בשבבים של שתיים מהספקיות שמהן היא רוכשת כאלה לסמארטפונים שלה: Broadcom ו-Texas Instruments. לפי מעבדת iFixit, שפירקה את המכשיר, כל אחת משתי החברות מספקת לו ארבעה שבבים: ברודקום מספקת את אנטנות הרדיו וההטענה האלחוטית ושני מסננים, ואילו TI מספקת שבב לחיבור החוטי של המכשיר, שבב ניהול אנרגיה למסך, שבב האחראי על יכולות הצילום התלת-ממדיות וזיהוי הפנים ושבב השולט על מבזק ה-LED.
הדיווח הביא לירידה של כאחוז ורבע במניית אפל עם פתיחת המסחר בוול-סטריט היום, בעוד מניות ברודקום וטקסס אינסטרומטס ירדו במעט פחות מחצי אחוז כל אחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה