דיגיטל וטק

נמחקו לכם השיחות בוואטסאפ? זה מה שיציל אתכם

לא חשוב אם זה קרה בגלל תקלה במכשיר, החלפה שלו או סתם מחיקה של הודעות או שיחות מתוך האפליקציה בטעות – אם אתם רוצים סיכוי לשחזר את ההודעות שלכם, אספנו בשבילכם את השיטות הכי טובות לעשות את זה
יאיר מור |  8
וואטסאפ (צילום pixabay)
כמות הפעמים שבהן פנו אלינו חברים, קרובי משפחה, עמיתים לעבודה ואפילו קוראים מהשורה בתחנונים שנעזור להם לשחזר את ההודעות שלהם בוואטסאפ, שנמחקו מסיבות כאלו או אחרות, בלתי נתפשת. אם זה אחרי החלפת מכשיר, תקלה במכשיר האישי, או סתם מחיקה של שיחה בטעות בלחיצה בלתי זהירה על המסך – כמעט אין אדם שלא קרה לו מקרה שגרם לו לגלות בעל קורחו שוואטסאפ הוא אולי שירות נוח מאוד, אבל בכל מה שנוגע לשמירה על החומרים באופן שקל יהיה לשחזר אותם בעת הצורך הוא ידידותי בערך כמו זומבי שלא אכל ארוחת בוקר.
אם יש לכם מכשיר שמריץ גרסה כלשהיא של מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל, יש כמה דרכים בהן תוכלו לנסות לשחזר את השיחות שלכם אם קרה לכם מקרה מצער של איבוד מידע.
תנאי מקדים: גיבוי, גיבוי, גיבוי
כל הדרכים שנפרט יעבדו אך ורק אם דאגתם מראש שהאפליקציה תבצע עבורכם גיבויים קבועים של המידע. היכנסו לתפריט (שלוש נקודות), "הגדרות" ("Settings"), "שיחות" ("Chats") ואז "גיבוי שיחות" ("Chat backup"), ודאו שהאפליקציה מגובה לחשבונכם ב-Google Drive בתדירות קבועה (יומית/שבועית/חודשית, ועדיף אחת משתי הראשונות), ומדי פעם בצעו גם גיבוי מקומי על ידי כניסה לתפריט הזה ולחיצה על כפתור "גיבוי" ("Backup"). כך תהיו מוכנים לכל אסון שעשוי להתרגש עליכם.
שיטה ראשונה: הדרך הקצרה
אם לא החלפתם מכשיר, אלא סתם מחקתם בטעות שיחה או שיחות, אתם יכולים פשוט לחזור לגרסה האחרונה של הגיבוי המקומי שלכם. היכנסו לאפליקציית סייר הקבצים במכשיר שלכם, לתיקייה "Android", "media", ואז "com.whatsapp". שם נמצא הגיבוי המקומי של וואטסאפ, הכולל לפי סדר תיקיות המשנה את הגיבויים ("Backups"), ההודעות ("Databases") והקבצים ("Media"). העתיקו את הכל לתיקייה אחרת ולאחר מכן בצעו מחיקה של וואטסאפ מהמכשיר (ניתן לבצע זאת בדרך כלל על ידי לחיצה ארוכה על סמליל האפליקציה על מסך הבית או במגירת האפליקציות ובחירה ב"הסרה", או כניסה למסך המידע על האפליקציה ובחירה ב"מחיקה". אם אתם מסתבכים עם שתי האפשרויות הללו, היכנסו לחנות האפליקציות, חפשו את וואטסאפ ושם בחרו ב"הסרה"). העתיקו את תיקיית הוואטסאפ חזרה למקום בו היתה, ואז התקינו את וואטסאפ מהחנות. לאחר ההתקנה ואישור מספר הטלפון בצעו שחזור של גיבוי מקומי – זהו, הכל חזר למצב שהיה בזמן הגיבוי האחרון, לפני שמחקתם לעצמכם שיחות.
שיטה שנייה: הדרך הארוכה
אם החלפתם מכשיר, איפסתם אותו או שהגיבוי המקומי נמחק גם הוא – אל דאגה. כאן נכנס לתמונה הגיבוי בחשבון ה-Google Drive. כדי לשחזר אותו צריך מכשיר אנדרואיד שמחובר לחשבון הגוגל שלכם, אך לא מותקנת עליו וואטסאפ (אם אתם עם אותו מכשיר ורק מחקתם בטעות את השיחות – בצעו הסרה של האפליקציה בדרכים שתוארו תחת השיטה הקודמת). התקינו את האפליקציה מהחנות, בצעו זיהוי ואימות של מספר הטלפון ובחרו בשחזור הגיבוי מחשבון הגוגל. שימו לב שלא כל התוכן יופיע מייד – מכיוון שבדרך כלל מדובר על מאות או אלפי מגה-בייטים שצריך להוריד מהאינטרנט, קודם ישחזר המכשיר בהדרגה את הודעות הטקסט בלבד, ורק לאחר מכן את התמונות והסרטונים. התהליך כולו עשוי להימשך מספר שעות.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גלוסקא 15 ראש העין
    פנינה כהן 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החלף טלפון ואני מחכה והמון דברים אבקש ו לשחזר את כל מה שנמחק תודה
    סגור
  • 5.
    גיבוי מקצה אל קצה
    מה זה חשוב 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עושים כשהגיבוי האחרון נעשה מקצה אל קצה? כל הניסיונות לשחזר את הסיסמה בת 62 התווים לא מצליחים (לא זכור שהיה בכלל משהו כזה), וכך אין גישה לגיבוי שהחשבון גוגל ולא לזה שבמכשיר עצמו.
    סגור
  • 4.
    מדריך שגוי ומוטעה
    אני 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשתי השיטות, השחזור יהיה רק למועד הגיבוי. אם השיחה המבוקשת לשחזור, נכתבה לאחר מכן, היא לא תשוחזר. מעבר לכך תאבדו את כל השיחות שנכתבו מאז הגיבוי האחרון.
    סגור
  • 3.
    לא
    לא 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא
    סגור
  • 2.
    הגיבוי כולל תמונות?
    אור 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם הגיבוי כולל תמונות או רק טקסט?
    סגור
  • 1.
    שכחתם לציין שיש לבדוק שיש מקום בגיבוי של גוגל
    גבריאל 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    גוגל נותנת היום 15 גיגה בלבד, מה שלא תמיד מספיק גם לוואטסאפ וגם לגיבויים האחרים ואם אין מקום אין גם גיבוי מעודכן ובמקרים רבים תקבלו היסטוריית שיחות של כמה חודשים אחורה.
    סגור
  • הגיבוי של וואצאפ אינו חלק מנפח האחסון בגוגל.
    Haaa70 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כלומר לא תופס לך מקום בכלל בדרייב
    סגור
  • היי
    לפת 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חתיכת קרבת מאוסה
    סגור