דיגיטל וטק

פייסבוק עומדת לספוג עונש חסר תקדים

עסקת ענק שביצעה פייסבוק בשנה שעברה תיפסל לפי דיווח חדש, לאחר שפייסבוק צפצפה על מדינה שחקרה אותה וסירבה להתחייב כי הרכישה לא תפגע בתחרות
יאיר מור |  2
פייסבוק (צילום unsplash)
בריטניה עומדת לבטל את עסקת הרכישה של אתר Giphy על ידי מטא (לשעבר פייסבוק) בשנה שעברה, כך מדווח היום העיתון פייננשל טיימס על פי מקורות המעורים בנושא.
 
רשות התחרות והשווקים החליטה, לפי המקורות, לאסור על השלמת העסקה במסגרתה רכשה פייסבוק את Giphy תמורת 400 מיליון דולר במאי 2020. הסיבה להחלטה: לטענת הרשות, פייסבוק צפצפה על דרישותיה לספק לה מסמכים והוכחות לכך שהשלמת העסקה לא תפגע בתחרות, וכי המתחרות שלה, כמו טיקטוק וטוויטר, ימשיכו ליהנות מגישה זהה ל-Giphy כפי שמקבלים משתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם. הרשות התריעה בפני פייסבוק מזה מספר חודשים כי חוסר נכונותה להעביר את המסמכים הדרושים אינו מסייע לה להשיג את אישור הרשות לרכישה – ועתה, לראשונה בתולדותיה, מתכוונת הרשות להודיע בימים הקרובים כי היא מטילה וטו על רכישה של ענקית טכנולוגיה, וכך מבטלת את הרכישה בדיעבד.
כבר בסוף אוקטובר נקטה הרשות צעד הרתעתי כלפי מטא, כאשר הטילה עליה קנס בגובה 50.5 מיליון ליש"ט (כ-70 מיליון דולר או יותר מ-200 מיליון שקל נכון ללפני חודש), והזהירה כי אם פייסבוק תמשיך להפר את הוראותיה, הקנס הזה יהיה רק ההתחלה של הבעיות שיעמדו בפני השלמת עסקת הרכישה של האתר המשמש במאגר תמונות מונפשות ("גיפים"). עתה, נראה כי היא מקיימת את האיום הזה לאחר שפייסבוק המשיכה להתעלם מהדרישות לאספקת התחייבות לשמירה על התחרות לאחר השלמת הרכישה.
מטא והרשות לא הגיבו לבקשות תגובה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פייסבוק
    אלי 12/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרשת החברתי המגילה בחנות הפיקציות מסוכן לישראל מנהלים בכירים הומואים בקהילה הקאה
    סגור
  • 1.
    פייסבוק
    דבורה 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מודאגת למה שעשוי לקרו. ת לצוקברג....
    סגור