דיגיטל וטק

מהפכה ברשת: זה האתר שעקף את גוגל לראשונה בהיסטוריה

חברת שירותי אינטרנט ענקית פרסמה דירוג של האתרים הפופולאריים בעולם בשנה החולפת – והפתיעה כאשר הכריזה על מובילה מאוד לא צפויה

יאיר מור |  3
חיפוש בגוגל (צילום unsplash, pexels)
גוגל איבדה השנה את מעמדה כאתר הפופולארי ביותר בעולם, ככל הנראה לראשונה מאז תחילת המאה" כך לפי מדד שפרסמה חברת שירותי הענן Cloudflare.
החברה טוענת כי לפי המידע שברשותה, הרשת החברתית הסינית טיקטוק זינקה השנה מהמקום השביעי למקום הראשון, כאשר במחצית הראשונה של השנה היא עוד עלתה וירדה בדירוג מדי פעם, אך מסוף הקיץ ועד סוף השנה היתה במקום הראשון כמעט בכל יום נתון, וכך גם בדירוג המצטבר.
 
כאמור, מי שהודחה למקום השני היא גוגל – ובניגוד למדדים אחרים, קלאודפלייר כוללת תחת גוגל את כל אתרי החברה, החל ממנועי החיפוש בכל השפות, דרך ג'ימייל ועד שירותי האחסון והגיבוי שלה, מלבד יוטיוב שזוכה למקום נפרד בדירוג.
האתרים הבאים שנדחקו כל אחד מקום אחד במורד הדירוג הם אלו של פייסבוק, מיקרוסופט ואפל – כאשר, כאמור, כל אחד מהדירוגים הללו כולל תחתיו כל שירות עם כתובת דומה, כך שאתר מיקרוסופט כולל את שירות Microsoft Teams ושירות Office, ואתר אפל כולל את שירות הטלוויזיה שלה וכל השירותים האחרים שהיא מספקת.
 
אמזון נשארה במקום השישי, ואחריה נטפליקס, שהיציאה ההדרגתית מהקורונה הובילה לירידה שלה מהמקום החמישי לשביעי. גם במקום השמיני דריכה – הפעם מדובר ביוטיוב. במקום התשיעי טוויטר, שעלתה מקום אחד, ובמקום העשירי וואטסאפ, שנראה כי השירות שלה למחשבים הצליח להדיח את הרשת החברתית מבוססת התמונות של מטא, אינסטגרם, מהעשירייה המובילה.
למרות הנתונים הדרמטיים במדד, יש להטיל בהם מעט ספק: קלאודפלייר אינה מספקת נתונים מדויקים, אלא דירוג שהיא מודה שנקבע על ידיה באופן שרירותי על בסיס "מידע מגוון שיש לקלאודפלייר אודות דפוסי תעבורה עולמיים ברשת", כמו גם על נתוני הגלישה שהיא מסוגלת לאסוף בעצמה ממשתמשים בשירות ה-DNS שלה, 1.1.1.1. מדובר בשירות הפניה לאתרים, שמשמש לתיווך בין גולשים שמקישים כתובות בדפדפן לכתובות ה"פיזיות" של השרתים עליהם נמצאים האתרים (1.1.1.1 היא כתובת כזו, וגוגל למשל נמצאת בכתובת ה"פיזית" 8.8.8.8, שגם מהווה שירות מתחרה). בנוסף, קלאודפלייר מודה כי החלה לאסוף נתונים רק בספטמבר 2020, כך שהנתונים שלה לגבי השנה שעברה חלקיים מאוד. עם זאת, המגמה שעליה מצביעה החברה צריכה להדאיג גם את גוגל, גם את פייסבוק וגם את כל מי שטוען שטיקטוק מהווה סכנה מעצם העובדה שהיא מופעלת מסין ואוספת מידע על משתמשים בשאר העולם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזה אתר פח (ל"ת)
    ?? 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הנתונים מאוד חלקיים
    א 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדירוג מבוסס על ניתוח כניסות משרתי dns של קלאודפייר. ניתוחים משרתים אחרים או מבוססי אלגוריתמים שחוזים תנועה ברשת גוגל עדיין מוביל בגדול.
    סגור
  • 1.
    יכול להיות שכתבתם כתבה שלמה על מידע שהתפרסם באתר אחר
    יואל 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולא נתתם לינק למקור או לפחות לינק לטבלה המלאה? לא מאמין שאתר שמתעסק במדיה ותקשורת לא יעשה דבר עיתונאי בסיסי שכזה.
    סגור