דיגיטל וטק

סמסונג הציגה מכשיר "מוזל" – האם הוא באמת כזה?

החברה הכריזה על מכשיר חדש, שאמור להיות שילוב בין המכשירים המובילים של השנה שעברה למחיר של מכשירים זולים יותר – אלא שלא בטוח שהוא משיג את המטרה הזו

יאיר מור | 
Galaxy S21 FE (צילום יח"צ)
יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם פתחה את השנה היום (שלישי) לפנות בוקר בהצגת טלפון חדש, המהווה לדבריה גרסה ברת-השגה של מכשיר הדגל שלה מהשנה שעברה – אלא שבחינה מעמיקה מגלה שזה רחוק מלהיות מדויק.
 
Galaxy S21 FE (קיצור של Fan Edition) נחשף הבוקר במסגרת אחד מסדרת אירועים וירטואליים של החברה לרגל תערוכת CES שתיערך בשילוב של דוכנים פיזיים בלאס-וגאס ושיחות וידאו במהלך הימים הבאים. לדברי טיי-מון רו, נשיא חטיבת הסלולר בסמסונג, מדובר ב"ניסיון להביא את החידושים האחרונים בעולם המובייל לעוד ועוד אנשים". במלים אחרות: החברה רואה במכשיר הזה גרסה זולה של Galaxy S21, שהושק לפני כמעט שנה.

המכשיר אכן דומה מאוד ל-Galaxy S21, עם גוף מצופה זכוכית מלפנים ופלסטיק מאחור, אם כי במובן אחד הוא נמצא בינו לבין Galaxy S21+: גודל המסך שלו הוא 6.4 אינץ', לעומת 6.2 בגרסת הבסיס של הסדרה מהשנה שעברה ו-6.7 בגרסה הגדולה יותרו וגודלו ומשקלו נמצאים גם הם בין שני המכשירים של השנה שעברה. הסוללה היא בקיבולת של 4,500mAh, לעומת 4,000 ב-S21 ו-4,800 ב-S21+.
 
טכנולוגיית המסך נשארה Dynamic AMOLED 2X, המאפשרת מצד אחד קצב ריענון של 120 הרץ למשחקים, ומצד שני קצב נמוך משמעותית בזמן מנוחה כדי לחסוך בסוללה. הרזולוציה נשארה גם היא FullHD. המכשיר יימכר בישראל בגרסה בעלת זיכרון עבודה בנפח 8 גיגה-בייט, אחסון פנימי בנפח 128 גיגה ללא חריץ הרחבה ומעבד Exynos 2100 של סמסונג – זהה לגרסאות סדרת Galaxy S21 שנמכרות כאן.
מערך הצילום האחורי עבר שנמוך משמעותי: החיישנים לצילום רגיל וצילום מרחוק נשארו ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, אך חיישן הצילום מרחוק (טלפוטו) ירד מ-64 מגה-פיקסל ל-8 בלבד. מצד שני, המצלמה הקדמית שודרגה מ-10 מגה-פיקסל ל-32.
מחיר המכשיר בישראל מתחיל מ-2,500 שקל (מחיר מומלץ לצרכן. בחנויות שונות אפשר כבר לראות מחירים נמוכים מזה בכמה עשרות שקלים) – לכאורה אכן מחיר נמוך משמעותית ממחירי הפתיחה הרשמיים של סדרת S21 המקורית – 3,000 שקל לגרסת הבסיס ו-3,800 לגרסת הפלוס – אלא שמדובר במכשירים שהושקו בינואר 2020, לפני שנה שלמה, ומאז ירדו מחיריהם ל-2,400 שקל ומעלה ל-S21 וכ-2,800 שקל לפלוס, שכאמור למרות גילו הוא למעשה מתקדם יותר מ-S21 FE. לכן, בכלל לא בטוח שמדובר בהצעה משתלמת למי שמחפש טלפון חדש ומתקדם במחיר נוח יחסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה