דיגיטל וטק

גוגל באזהרה חמורה למשתמשי כרום: לא תוכלו למחוק דפים

גולשים טוענים כי הם לא יכולים למחוק מנועי חיפוש שנתונים כברירת מחדל בדפדפני Chrome ו-Edge בעקבות עדכון אחרון לבסיס הקוד של Chromium שהסיר את האפשרות
מערכת ice |  6
חיפוש בגוגל (צילום Pixabay, Unsplash)
אזהרה חמורה של גוגל למשתמשי כרום. הדפדפן לא יאפשר למשתמשים למחוק מנועי חיפוש שנתונים כברירת מחדל בדפדפני Chrome ו-Edge בעקבות עדכון אחרון לבסיס הקוד של Chromium שהסיר את האפשרות.
הבעיה עלתה לראשונה לפני מספר ימים כאשר מספר משתמשים בדף העזרה של גוגל Chrome ובשרשור Reddit התלוננו שהם לא הצליחו למחוק את מנועי החיפוש באף אחד מהדפדפנים. משתמש אחד אמר שמנוע החיפוש שלהם המשיך לשנות ל-Yahoo ב-Chrome, למרות שגוגל הוגדר כברירת מחדל.
 
"ניסיתי להסיר את מנועי החיפוש בהגדרות בכרום, אבל זה לא עובד מכיוון שאין כפתור מחיקה מתחת לשלוש הנקודות", אמר המשתמש. Google Chrome מגיע עם מנועי חיפוש ספציפיים שמוגדרים מראש המבוססים על האפשרות הפופולרית ביותר בכל אזור. בדרום אפריקה, הוא נשלח כעת עם גוגל, בינג, יאהו, DuckDuckGo ו-Ecosia.
זמן קצר לאחר התלונות, מפתח Chromium ג'סטין דונלי לקח אחריות על הנושא: "המוטיבציה הייתה פשוט שאם מישהו מחק מנוע חיפוש בטעות, אין שום דרך להחזיר אותו, אז זו עלולה להיות טעות מאוד משבשת", הסביר. "רציתי להגן מפני זה גם אם מעט מאוד אנשים מושפעים מזה".
הוא אמר שהאפשרות למחוק מנועי חיפוש שהוגדרו מראש, פירושה שמשתמשים מסוימים שאינם בקיאים יכולים למחוק מנועי חיפוש שאוכלסו מראש ולא יוכלו להגדיר את ההצעה, דף הכרטיסייה החדשה או כתובות URL מיוחדות אחרות. עם זאת, דונלי הודה שהוא לא הבין שמשתמשים מחקו מנועי חיפוש מסוימים שאכלסו מראש כדי להימנע מ"חטיפת מנועי חיפוש".
דונלי אמרה שצוות Chromium בוחן כיצד הם יכולים למנוע שינויים אוטומטיים בבחירות של מנועי החיפוש ויחזירו את אפשרות המחיקה בעדכון הבא. "זה אמור לחזור ב-Chrome 98 או 99, לצאת בתחילת פברואר ותחילת מרץ, בהתאמה," אמר דונלי.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אני בפיירפוקס כבר 15 שנה
    אריה 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יכול להסתכל על כרום... וגם לא סומך על גוגל שמרגלים אחרי הכל... הסיבה היחידה שהם פיתחו דפדפן זה כדי שכל האתרים שאתם נכנסים אליהם הם סורקים אותם כדי לרגל אחריכם ולדחוף לכם פרסומות...
    סגור
  • 5.
    עכשיו ידעו שגלשתי באתרי זימה !!פגסוס ישבו עליכם גם
    דג זהב 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה רעיון
    סגור
  • 4.
    תרגום לא טוב
    רציני? 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אמור לחזור ב-Chrome 98 או 99, *לצאת* בתחילת פברואר ותחילת מרץ, בהתאמה,"
    סגור
  • 3.
    בפיירפוקס זה לא היה קורה
    שועל 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משתמש בפיירפוקס כבר מ2007 ומרוצה מאוד
    סגור
  • 2.
    רק פיירפוקס (ל"ת)
    ההררי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    שקרנים. כאילו חדש להם שיהו חוטפת מפעם לפעם ומשנה את מנו (ל"ת)
    אחד 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור