נדל"ן ותשתיות

גוגל 'בזבזה' מיליארד דולר, וזה מה שרכשה בכסף

ענקית הטכנולוגיה הודיעה על צעד מפתיע, או שלא, במסגרתו שילמה מיליארד דולר, וזה לא יוניקורן שהתמזג עם החברה. על מה בחרה החברה להוציא את הסכום המפלצתי
מערכת ice | 
גוגל (צילום unsplash)
ענקית הטכולוגיה גוגל הוציאה השבןע מיליארד דולר, ולא מדובר באיזה יוניקורן שהחליטה לרכוש ולמזג לכוחותיה, אלא לזירה מסוימת מאוד שמאחורי הקלעים שלה עומדת מלחמת טאלנטים מול אפל. 
לפי דיווח של ה-CBNC, גוגל קנתה שטח משרדים בלונדון תמורת מיליארד הדולר בזמן שהיא ממתינה לסיום עבודות הבנייה של המטה שלה בבריטניה שהתעכבה מאוד. ענקית האינטרנט הודיעה ביום שישי כי רכשה את כל בניין סנטרל סנט ג'יילס, שחלקים ממנו כבר ברשותה, בווסט אנד של לונדון.
"ההשקעה שלנו בפיתוח המרשים הזה שעוצב רנצו פיאנו מייצגת את המשך האמון שלנו במשרד כמקום לשיתוף פעולה וחיבור אישי", אמר רונאן האריס, סגן נשיא ומנכ"ל גוגל בריטניה ואירלנד, בפוסט בבלוג.
גוגל מתכננת לשפץ את המשרד במהלך השנים הקרובות, אמר האריס, והוסיף שיהיו חללי שיתוף פעולה, תרמילים לצוות וחללי עבודה חיצוניים מקורים. החברה מעסיקה 6,400 עובדים בבריטניה והתחייבה ליצור מספיק שטחי משרדים בבריטניה עבור 10,000 בשנים הקרובות. המרכז העיקרי שלה נמצא בשכונת קינגס קרוס שהתוכנה לאחרונה בשוליים הצפוניים של מרכז העיר, שם היא רכשה כמה משרדים.
 
עם זאת, המטה החדש שלה בבריטניה, השוכן על חלקה מאחורי תחנת הרכבת קינגס קרוס, עדיין בבנייה. "גרד הקרקע" בן 11 הקומות עוצב על ידי Heatherwick היוקרתיים ו-Bjarke Ingels Group. התוכניות מציגות בריכת שחייה באורך 25 מטר, מסלול ריצה על גג 200 מטר, ואולם ספורט גדול עם נוף מעל לונדון. המקום עתיד להכיל עד 4,000 גוגלרים כשהיא תושלם.
עם זאת, הפיתוח נמצא בפיגור של מספר שנים בלוח הזמנים. גוגל קיוותה בתחילה להיות בבניין עד 2016, אך סדרה של כישלונות דחקו את תאריך המעבר מספר שנים אחורה. על פי הדיווחים, התוכניות הראשוניות של מיליארד ליש"ט (1.2 מיליארד דולר) שגובשה על ידי אולפורד הול מוניהן מוריס בוטלו על ידי המייסד השותף של גוגל, לארי פייג', משום שהן "משעממות מדי".
מקור שמכיר את המבנה, שלא רצה להיזכר בשמו בשל אופיו הרגיש של הפרויקט, אמר ל-CNBC באפריל האחרון שגוגל שואפת להיכנס עד 2023/2024, מה שמציין עיכוב של כמעט עשור.
בניינים אחרים של גוגל בשכונת קינגס קרוס נמצאים בשלבי סיום שונים. גוגל מצפה בסופו של דבר להעסיק כ-7,000 עובדים באזור. במקומות אחרים, מעבדת DeepMind AI בבעלות אלפבית מתמודדת גם עם עיכובים בבניין חדש בן 11 קומות באותו אזור. DeepMind הייתה אמורה לעבור לבניין - המתהדר בספרייה, אולם הרצאות וגינת גג - בשנה שעברה, אך עבודות הבנייה טרם הסתיימו.
 
בינתיים, אפל אמורה להעביר 1,400 עובדים ממספר משרדי אפל ברחבי לונדון לחלל חדש של 500,000 רגל מרובע, אשר יתפוס שש קומות של תחנת הכוח הפחמית לשעבר באטרסי. בריטניה היא אחד המאחזים הגדולים ביותר עבור ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות. פייסבוק, טוויטר ואמזון רכשו גם בניינים מרובי קומות נוצצים בלונדון בשנים האחרונות כדי להכיל את היקפי העובדים הגדלים שלהם.
נגיף הקורונה עצר פרויקטי בנייה רבים ברחבי העולם והמטה המפואר של חברות עמק הסיליקון אינו יוצא מן הכלל. כאשר ההגבלות התהדקו בבריטניה, חברות בנייה רבות סגרו זמנית אתרי בנייה ופיטרו עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה