מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: לארי אליסון מדיח את מייסדי גוגל

אליסון חזר להיות היהודי העשיר בעולם, וורן באפט עלה לאחר מספר חודשים וארנו תופס מרחק מבזוס והאישה העשירה בעולם ירדה למקום ה-12 | דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי "פורבס"
מערכת ice |  1
לארי אליסון, אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ לארי אליסון, אילון מאסק)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם הוא אילון מאסק, הבעלים של חברת הרכבים החשמליים "טסלה" וחברת החלל "SpaceX", השבוע מאסק איבד מהונו בכ-2.9 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-271.5 מיליארד דולר.
אלפים רבים של אנשים שהזמינו את שירות האינטרנט הלווייני של אילון מאסק קיבלו השבוע מיילים מחטיבת Starlink בחברת החלל של המיליארדר, SpaceX, לפיהם החברה הונחתה להחזיר להם את כספם, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
כמו כן,  ביום ראשון הודיעה יצרנית המכוניות החשמליות שבבעלותו שהיא מסרה יותר מ-936,000 מכוניות בשנת 2021, כשהיא מכה את תחזיות האנליסטים. המשקיעים מיהרו להגיב עם פתיחת השוק ביום שני, מניית טסלה זינקה ביותר מ-13% בסגירת השוק. שווי השוק של החברה עלה שוב לרף טריליון דולר, לאחר שירד מתחת לרמה זו בחודש שעבר.
 
במקום השני, ברנאר ארנו, מייסד תאגיד LVMH, רשם ירידה של 2.5 מיליארד דולר בשוויו וכעת הוא מוערך ב-199.9 מיליארד דולר. במקום השלישי , ג'ף בזוס, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין, שאיבד במהלך השבוע האחרון 5.4 מיליארד דולר וכעת הונו מוערך ב-189.1 מיליארד דולר. 
השבוע היתה הודעה על חתימת עסקת ענק בין ענקית הקמעונאות ברשת אמזון לבין Stellantis, תאגיד הרכב ההולנדי שנוצר לפני שנה בעקבות הסכם המיזוג שנחתם ב-2020 בין קבוצת פיג'ו-סיטרואן הצרפתית לקבוצת פיאט-קרייזלר האמריקאית-איטלקית. פרטי ההסכם לא נמסרו, אך צוין כי אמזון הזמינה מסטלאנטיס רכבים מסחריים חשמליים למשלוחים של מוצרים ממחסניה לצרכנים, ומנכ"ל התאגיד, קארלוס טַאבַארֶס, ציין כי מדובר ב"מספר משמעותי" של כלי רכב, שאספקתם לאמזון צפויה להתחיל ב-2023.
 
במקום הרביעי, ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט שאיבד מהונו כ-2.2 מיליארד דולר והוא מוערך ב-136.1 מיליארד דולר. מי שנועל את החמישייה הוא לארי אליסון שמדיח את אחד ממייסדי גוגל. אליסון מוערך ב-118.9 מיליארד דולר וחוזר להיות היהודי העשיר בעולם. 
שינויים מעניינים נוספים: וורן באפט מדיח מהשמינייה מייסד נוסף של גוגל, סרגיי ברין, ועולה למקום השמיני עם הון מוערך ב- 114 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז, ירדה למקום ה-12 עם הון המוערך ב-91.8 מיליארד דולר לאחר שמוקש אמבני, האיש העשיר בהודו, עלה למקום ה-11. בגזרת הישראלים, אייל עופר ממשיך לחגוג עם עלייה של 200 מיליון דולר והוא מוערך ב-11.7 מיליארד דולר כשהוא במקום ה-180.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לדלג ממקום 5 ל12?
    איש עסקים 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי מעניין יורשת של איזה מותג? למה לדלג ממקום 5 למקום 12?
    סגור