דיגיטל וטק

גוגל סוגרת את ווייז באוקראינה – בגלל ציוץ בטוויטר

ענקית שירותי האינטרנט החליטה בימים האחרונים לחסום את השירות הישראלי שאותו רכשה לפני כמעט עשור תמורת מיליארד דולר. מה הוביל להחלטה הדרמטית?

יאיר מור | 
גוגל מפות (צילום Unsplash)
בימים האחרונים חסמה גוגל את האפשרות לצפות במידע על מצב התנועה בזמן אמת בשטח אוקראינה, המבוסס על הטכנולוגיה של האפליקציה הישראלית ווייז שאותה רכשה גוגל ב-2013 תמורת מיליארד דולר, כך אישרה החברה לסוכנות הידיעות רויטרס. כמו כן, היא הודתה כי חסמה גם את הגישה למידע אודות עומס הפעילות בבתי עסק במדינה.
לא ברור מתי בדיוק ביצעה החברה את ההחלטה, והיא סירבה לפרט דבר, מעבר לעצם העובדה שחסמה את שכבות המידע למשתמשי השירות מלבד אלה שננמצאים בשטח ומנסים לנווט בכבישים בהם מדובר. היא גם הוסיפה כי ההחלטה התקבלה לאחר "התייעצות" עם הרשויות באוקראינה, ומטרתה לשמור על בטחונם של המשתמשים במדינה.
 
למרות סירובה של החברה לדבר על ההחלטה, ברור למדי כי מה שהוביל אליה הוא דוקטור ג'פרי לואיס ממכללת מידלברי בקליפורניה. ביום חמישי לפנות בוקר, כמה שעות לפני הכרזתו של פוטין על "מבצע מיוחד" באוקראינה, דיווח לואיס בטוויטר כי זיהה "פקק" מוזר בדרך מעיר רוסית הסמוכה לגבול עם מחוז חרקוב לעבר הגבול, ורמז כי הפלישה הרוסית החלה.
 
ההבנה כי המידע אודות "פקקים" עלול להסגיר פעילות צבאית ולסייע לצדדים באיסוף מודיעין על התנועות של היריב בזמן אמת ככל הנראה הטריד את גוגל באופן עמוק, ולכן היא החליטה לחסום את הצפייה במידע הזה לכל מי שלא נמצא בשטח וזקוק לו לצורך הוראות הניווט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה