דיגיטל וטק

מפעלי האייפון נסגרו – זה מה שאפל עשתה

שלוש יצרניות מרכזיות של מכשירי אפל נאלצו לסגור את המפעלים שלהן – אך אפל מצאה פתרון שכעת נמצא בשלבים ראשונים של פעילות לקראת הקלה על המשבר המתמשך
יאיר מור | 
אייפון (צילום unsplash)
שלוש ספקיות מרכזיות של אפל סגרו את מפעליהן באזור שנגחאי והשהו את פעילות הייצור שלהן, כך מדווחת סוכנות הידיעות הכלכלית היפנית ניקיי. זאת בעקבות הסגרים ההדוקים שהוטלו על העיר בשל התפרצות נוספת של מגפת הקורונה בסין.
שלוש הספקיות שסגרו את מפעליהן הן יצרנית מחשבי המק Quanta, יצרנית האייפד Compal ויצרנית האייפון Pegatron, לשעבר חברת-בת של ענקית המחשבים אסוס. האחרונה חשובה במיוחד, שכן היא סגרה שני מפעלים, שיחד אחרים על בין 20% ל-30% מייצור האייפון העולמי. סגירה שלהם עלולה לשבש קשות את אספקת המכשירים בכל העולם לזמן הקרוב – ומכאן אולי הידיעה הדרמטית שמסרה איידיגיטל אתמול, כאשר דיווחה שקיבלה עדכון מאפל לגבי מחסור צפוי באייפונים בישראל.
 
כמעט בו-זמנית, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי יצרנית האייפון הגדולה ביותר, הון האי תעשיות מדויקות הידועה יותר בשם פוקסקון, החלה לייצר מכשירי אייפון 13 במפעל שלה בעיר סְריפֶּרוּמְבּוּדוּר שבמדינה הדרומית טאמיל נאדו בהודו.
מדובר בפעם הראשונה שדגם רגיל של אייפון ייוצר בהודו, לאחר שב-2017 פתחה פוקסקון לראשונה פס ייצור לסמארטפונים של אפל במדינה, אך זה היה הדגם המוזל אייפון SE, שמיוצר במפעל זה שלושה "דורות". כעת היא מתחילה לייצר בו גם את המכשירים היקרים יותר, ככל הנראה כחלק מהניסיון של אפל להפחית את התלות בשוק הסיני, שבשנתיים האחרונות החל להוכיח את עצמו כבעייתי במובנים רבים. בקרוב צפויה גם פגטרון להתחיל לייצר אייפונים בהודו, מה שאמור להקל במעט על מצוקת האספקה שנגרמת בשל השילוב של מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ומגפת הקורונה שמשבשת את עבודת הייצור ואת השילוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה