דיגיטל וטק

אפל מפתיעה: זה השינוי הענק שמתוכנן באייפון

אחד מסימני הזיהוי של האייפון מזה כעשור הולך להיעלם ממנו בקרוב, ועל הדרך להפוך את הכסף שהשקיעו המשתמשים במכשיר שלהם לבזבוז מוחלט
יאיר מור |  3
מטענים (צילום pexels)
תתחילו להיפרד: אייפון 15, שמתוכנן לצאת בסוף שנת 2023, יאלץ אתכם לזרוק את הכבלים הישנים ולהשתמש בכבלים חדשים – אבל למזלכם, מדובר בכבלים שאם יש לכם מכשירים אחרים בבית כנראה כבר יש לכם מהם לא מעט.
אנליסט TF International Securities מינְג-צ'י קוֹ, שחזה נכונה כמעט כל מהלך של אפל בעשור האחרון, צייץ היום בטוויטר כי לפי המידע העדכני שבידיו מחברות המספקות רכיבים למכשירי אייפון, אפל הזמינה רכיבים לחיבורי USB Type-C, או בגרסה המקוצרת USB-C, עבור הסמארטפון שייצא בסוף השנה הבאה.
 
מדובר בשינוי דרמטי: מאז הדגם הראשון של האייפון, שהוצג לפני כ-15 שנה, הוא הגיע תמיד עם שקע טעינה קנייני של אפל, שדרש רכישת כבלים ומתאמים שאושרו על ידה (וכמובן עלו בהתאם); לפני 10 שנים פחות כמה חודשים, עם הצגת אייפון 5, התחלף התקן הקנייני הזה מ-30 פינים ל-8 פינים במבנה צר ועמיד יותר תחת השם Lightning; מאז סירבה אפל בעיקשות להחליף את החיבור הזה, גם לאחר שוויתרה עליו במחשבי המק ובטאבלטי האייפד שלה.
 
בשנים האחרונות הגיע העניין לסכסוך בינלאומי של ממש, כאשר האיחוד האירופי איים פעם אחר פעם להעביר חוק שיחייב את אפל ליישר קו עם התעשייה כולה, ולהחליף את השקע הקנייני שלה בתקן האחיד לתעשייה כולה, שכמעט כל מכשיר אחר מאז 2018 (וחלקם אף קודם) מגיע איתו. כעת, נראה שלמרות שהחוק טרם עבר סופית, אפל כבר מוכנה לציית לו ולוותר על השקע המיושן שלה לטובת התקן המהיר יותר, שיאפשר לא רק העברה קלה יותר של מידע בין אייפונים למכשירים אחרים אלא גם טעינה מהירה יותר שלהם. כיום, אייפון הוא המכשיר עם ההטענה האיטית ביותר בשוק (23 ואט, לעומת 25 בסמסונג ומספרים משולשים ומרובעים מזה במכשירי הדגל של היצרניות הסיניות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היא לא מפתיעה.. מכריחים אותה
    מידע פנימי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אפל לא מפתיעה בכלל.. אם לא היו מכריחים אותה זה לא היה קורה.. הכל בזכות האיחוד האירופי.. אפל נערכים כי הם יודעים שזה יעבור והם לא רוצים להיתקע בלי היכולת לייצר אייפונים
    סגור
  • באפל כמו באפל, הם יחליפו את החיבור ל usb c.
    Ty 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל, ידאגו שרק הכבלים שהם מוכרים במחיר מופקע יטענו את המכשירים שלהם.
    סגור
  • צודק, מפחדת לקבל קנסות מהאיחוד! (ל"ת)
    אחד 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור