דיגיטל וטק

אפל מתכוננת להציג מוצר חדש לפני סוף השנה

תשכחו מאייפון, אייפד, מק, אפל ווטש ואפל טיוי: לפי דיווח חדש, בחודשים הקרובים תחשוף אפל את המשקפיים שיקחו אותנו לעולם אחר
יאיר מור | 
סניף אפל בתאילנד (צילום vecteezy)
אפל עומדת להציג השנה, לראשונה מאז 2015, מוצר חדש לחלוטין, שאינו דור חדש למוצר קיים שלה, אלא סוג חדש של מכשיר שמעולם לא היה לה לפני כן, כך מדווחת סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לפי מקורות מקורבים לחברה, לאחרונה הציגו בכירים בחברה בפגישה שגרתית של חבר המנהלים, המונה שמונה דירקטורים ואת מנכ"ל החברה טים קוק, את משקפי המציאות המעורבת של החברה. במקביל, בשבועות האחרונים הואץ הפיתוח של מערכת ההפעלה למשקפיים, שנקראת כרגע rOS, כנראה קיצור של Reality OS.
 
המשמעות של שני הפרטים הללו היא שמשקפי המציאות המעורבת של אפל כמעט מוכנים, והיא מתכוונת להציג אותם לעולם בקרוב. לפי הדיווח, היא התכוונה במקור להציג אותם כבר בוועידת המפתחים שלה, שתיערך בשבוע הבא, אך בעקבות בעיות טכניות החליטה לדחות את החשיפה במספר חודשים – ככל הנראה לספטמבר, אז נערך באופן מסורתי אירוע הצגת האייפונים החדשים, לצד מוצרים נוספים.
בלומברג מדגישה כי גם לאחר חשיפת המשקפיים, הם לא יושקו לציבור מייד, אלא רק בשנה הבאה. הם יגיעו עם מעבד חזק במיוחד, המהווה גרסה מחוזקת של זה שמשולב בדגמי מחשבי המק האחרונים של אפל, יחד עם מסכים באיכות גבוהה במיוחד כדי שהמשתמשים לא יראו נקודות מול העיניים, ומצלמות שיאפשרו למשקפיים לראות את הסביבה שמסביב למשתמש.
 
הדגם הראשון מתוכנן להיות משקפי ממציאות מעורבת המאפשרים גם יישומי מציאות מדומה וגם מציאות רבודה – ככל הנראה בדומה למשקפיים של מטא (פייסבוק לשעבר), שהצצה אליהם נחשפה על ידי מארק צוקרברג בתחילת השבוע, שמציג למשתמש את העולם האמתי באמצעות הזרמה חיה של הווידאו מהמצלמות שעל המשקפיים. ב"המשך העשור" מתכננת אפל להציג משקפיים מתקדמים יותר, בעלי מסכים שקופים ליישומי מציאות רבודה בלבד.
אפל עובדת על המשקפיים שלה כבר מ-2015 – היא התחילה לפזול לתחום מייד אחרי שמיקרוסופט הדהימה את העולם בינואר של אותה שנה כאשר הציגה את HoloLens, משקפיים המציגים עצמים וירטואליים על גבי העולם האמתי באמצעות מעין הולוגרמות המוצגות מול עיני המשתמש על מסכי זכוכית שקופים. אפל מעסיקה כ-2,000 עובדים בפרויקט, שתוכנן במקור להיחשף ב-2019, אך נדחה כבר מספר פעמים.
כרגע נשלטת תעשיית משקפי המציאות המדומה והרבודה על ידי מטא, שרכשה ב-2014 את Oculus, החברה המובילה בתחום המציאות המדומה. למרות זאת, התחום נשאר בינתיים נישתי מאוד. למרות זאת, חברות רבות משקיעות מיליארדים כדי להפוך לשליטות שלו – מלבד מיקרוסופט, מטא ואפל, גם את Valve, סנאפ, HTC, סוני ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה