דיגיטל וטק

טסים? זו הספקית שתיתן לך את הוויי-פיי הטוב ביותר

חברות התעופה הולכות ומשפרות את ספקיות האינטרנט במטוסים, כאשר ספייס איקס של אילון מאסק הציגה את מוצר האינטרנט שלה לארבע מחברות התעופה הגדולות בארה"ב אך נתקלה בסירוב עד כה. ומי בכל זאת הספקית הטובה ביותר?
מערכת ice | 
טיסות (צילום unsplash)
וויי-פיי מהיר ויציב במטוס הוא דבר די נדיר. אבל עידן התקשורת האינטרנטית המקרטעת בטיסות עומדת להסתיים. שלל עסקאות חדשות שנסגרו בשבועות האחרונים בתחום הקישוריות במטוסים, שואפות להפוך את הוו-פיי ברוב טיסות הפנים בארה"ב למהיר ויציב יותר, בשלוש השנים הקרובות.
חברות התעופה השונות רוצות להציע ללקוחות אינטרנט, בתקופה בה התחרות על נוסעים מוגברת, במיוחד עבור נוסעי פרימיום בעלי הכנסה גבוהה. בעזרת אינטרנט לווייני בפס רחב, מטרת חברות התעופה היא לספק את אותה חווית אינטרנט בטיסה, לה אנשים מצפים על הקרקע.
בחודש שעבר, סטארלינק בבעלותו של אילון מאסק הפכה לראשונה מבין כמה חברות מערכות לוויינים במסלול נמוך שנכנסה לשוק התעופה. הוויאן איירליינס ו-JSX אמרו שיציעו לנוסעים את מוצר ה-Wi-Fi של ספייס-אקס בחינם. אם כי אף אחת מהן לא הודיעה על תאריך סופי בו המוצר יהיה זמין. הוויאן מסרה ב-25 באפריל שהיא מתכננת לצייד שלושה סוגי מטוסים בסטארלינק, כאשר הראשון מתוכנן ב-2023. 
שבוע שעבר הודיעה חברת סאות'ווסט איירליינס כי תיכנס לעסקים עם ספקית ווי-פיי שנייה, חברת התקשורת האמריקאית ויאסט (Viasat), על מנת לספק מהירויות אינטרנט גבוהות יותר על יותר מ-400 מטוסי בואינג 737 Max החדשים שלה.
ספקי Wi-Fi מבוססי לוויין נוספים כוללים את Anuvu, המספקת שירות אינטרנט מלוויינים משלה ומלוויינים אחרים; ענקית הלוויינים אינטלסט (Intelsat) שרכשה לפני שנתיים את עסקיה של Gogo עם חברות התעופה המסחריות; ו-OneWeb, סטארט-אפ בבעלות חלקית של ממשלת בריטניה שעובד כעת על שירות למטוסים.
מי תספק את האינטרנט הכי מהיר?
חברות התעופה שוקלות את העלויות והיתרונות של מערכות לוויינים חדשות וקטנות יותר כמו אלו המופעלות על ידי OneWeb וסטארלינק, לעומת לוויינים מסורתיים וגדולים יותר במסלולים גיאוסטציוניים גבוהים יותר כמו אלה של אינטלסט, ויאסט, ויוטלסאט (Eutelsat) הצרפתית.
ספייס-אקס הציגה את מוצר האינטרנט שלה 'סטארלינק ווי-פיי' לארבע מחברות התעופה הגדולות בארה"ב, אך עד כה לא הצליחה לסגור עסקה. החברה מתמודדת עם שאלות לגבי אמינות ותחרותיות במחיר, לפי אנשים שמכירים את הנושא.
ויאסט היא ללא ספק הספקית הגדולה ביותר, עם חוזים עבור כ-3,300 מטוסים, לפי בנק ההשקעות האמריקאי וויליאם בלייר. לענקית הטלקומוניקציה הלווינית יש חוזי שירות עם דלתא, אמריקן איירליינס, סאות'ווסט, יונייטד אייליינס וג'טבלו. 
"ויאסט היא כעת ספקית ה-Wi-Fi המרכזית עבור כל חברות התעופה הגדולות בארצות הברית", אמר לואי דיפלמה, אנליסט של וויליאם בלייר. "למרות שאנו מצפים שספייס-אקס תזכה בחוזים חדשים, ויאסט סגרה חוזים עבור הציים העולמיים היקרים ביותר".
דלתא מתכננת להתקין ב-530 ממטוסיה מערכת של ויאסט עד סוף השנה. ויאסט זכתה גם בחוזה עם הסטארט-אפ בריז איירוויז (Breeze Airways), שהוקם על ידי מייסד ג'טבלו דיוויד נילמן, ותתקין את שירות האינטרנט במטוס האיירבוס A220 החדש שלה.
לכתבה בבלומברג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה