דיגיטל וטק

בזק ממשיכה להתרחב: אלו הערים החדשות אליהן תגיע

שר התקשורת, יועז הנדל אישר לחברת בזק להרחיב את אזורי פרישת הסיבים האופטיים לישובים נוספים בפריפריה, בנוסף, רישיונות החברות שזכו בקופת התימרוץ עודכנו ומרוץ פרישת הסיבים בסבסוד הקרן יצא לדרך
כפיר אדר | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ קובי גדעון, יוסי אלוני)
שר התקשורת יועז הנדל, קיבל היום (שני) את המלצת הצוות המקצועי במשרד בראשותו של סמנכ"ל כלכלה, ד"ר עופר רז-דרור להרחיב את אזורי הפרישה לבקשת חברת בזק. בזק תפרוש סיבים אופטיים ביישובים נוספים באזור חבל לכיש ביניהם: אירוס, אליאב, באר גנים, בני דקלים, כרמי קטיף, נטע וקציר במועצה אזורית מנשה. על פי חוות הדעת הכלכלית, הרחבת אזורי הפרישה של בזק תסייע בהשלמת פרישת הסיבים האופטיים לכלל משקי הבית ברחבי הארץ בהקדם.
בשלב זה של יישום מתווה הסיבים, כל משק בית שבזק בוחרת לפרוש בו נגרע ממשקי הבית שנדרשים לסבסוד של קופת התמרוץ, ועל כן מתן אפשרות לבזק לפרוש באזורי תמרוץ נוספים צפויה לסייע בקיצור טווח הזמנים והעלויות שיידרשו עד להגעה לפרישה מלאה בכל הארץ. נכון להיום פרשה חברת בזק סיבים אופטיים ב-60% ממשקי הבית שבאזורי הפרישה שלה, וסה״כ חברת בזק וזוכות קופת התמרוץ מחויבות לפרוש ב-92% ממשקי הבית ברחבי ישראל.
 
במקביל לאישור השר לבקשת בזק לפרוש באזורים נוספים, שר התקשורת, יועז הנדל חתם על תיקון רישיונות החברות הזוכות במכרז הראשון של קופת התמרוץ, כשבסך הכול זכו החברות המתחרות לפרוש בכ-287 אלף משקי בית ב-330 ישובים בפריפריה.
לחברות הזוכות במכרז ניתן פרק זמן של שנה ושלושה חודשים מיום בו תוקן רישיונן, להשלמת חובות הפרישה ולכן הצפי הוא לפרישה מאסיבית בחצי השני של 2022. משרד מעריכים כי בסוף השנה הנוכחית מדינת ישראל תגיע ליעד הנגשה של 70% ממשקי הבית, כשבשנת 2023 צפוי היעד לעמוד על 85% ממשקי הבית ואף יותר.
במקביל, משרד התקשורת יחייב את החברות הזוכות במכרז לספק למתחרותיהן שירות סיטונאי על גבי הרשת שתיפרש על ידן ולהציע שירותים לצרכנים, ובכך לקדם תחרות באזורי התמרוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה