דיגיטל וטק

שתי ערים נותקו מהאינטרנט מסיבה הזויה

תושבי שתי ערים בצרפת חוו קשיי תקשורת קשים וקבועים והתלוננו לרשויות. כשאלו החלו לחקור את הסיבה הן נדהמו לגלות שהאשם הוא תושב אחת מהעיירות, שהיה לו הסבר מוזר למעשה
יאיר מור | 
אינטרנט מהיר בטכנולוגיה מתקדמת וחוצה גבולות גיאוגרפיים (צילום freepik)
כששירותי התקשורת מפסיקים פתאום לפעול זה לא נעים – אבל כשזה קורה באופן קבוע כל יום באותן שעות, זה כבר חשוד. הסוכנות הלאומית לתדרים בצרפת מדווחת כי זה בדיוק מה שקרה לאחרונה בעיר מֶסוֹנְז' שבמחוז טולוז: תושבי העיר התלוננו על כך שכל לילה, מחצות ועד 3:00 לפנות בוקר, כל אמצעי התקשורת האלחוטיים – ווייפיי וסלולר – פשוט מושבתים.
הסוכנות שלחה לאזור סוכן שחיכה לשעת התקלה ובעזרת מכשיר לזיהוי גלים זיהה במהירות כי באזור מופעל משבש תדרים רב-גלי – מכשיר שפולט גלי רדיו עוצמתיים כדי להפריע לתקשורת לגיטימית. הבית בו היה המכשיר לא היה אפילו באותה עיר, אלא בעיירה השכנה.
 
בבוקר התגלה כי המכשיר הופעל על ידי תושב המקום שחיפש דרך לגמול בכפייה את ילדיו מההתמכרות לרשתות החברתיות, שבתקופת הקורונה הם הורגלו לגלוש בהן בכל שעות היום והלילה. לאחר התייעצויות בפורומים, הוא הגיע למסקנה שהדרך לעשות זאת היא לרכוש את המכשיר, שהפעלתו אינה חוקית בצרפת, ולהפעיל אותו בכל לילה בשעות שבהן הילדים מבטיחים ללכת לישון אבל בפועל גולשים בטלפונים שלהם. הוא לא ידע, כמובן, שהמכשיר שרכש עוצמתי מספיק כדי להפריע לא רק לילדים שלו, אלא לתושבי שתי ערים שלמות.
"מתוך רצון לחסום את האינטרנט בביתו, הוא גזר את אותו גורל על הסביבה כולה", ציינה הסוכנות.
כעת עומד האיש בפני עונשים כבדים, הכוללים קנס בגובה עד 30,000 אירו ומאסר בפועל של עד שישה חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה