כסף וצרכנות

פרטנר במהלך דרמטי: האם מחירי האינטרנט יצנחו?

בזמן שכותרות על העלאת מחירים ויוקר המחיה מעטרות את סדר היום הישראלי, פרטנר מכריזה על מהלך דרמטי בשוק האינטרנט, שיכול בהחלט להקל על הכיס של כולנו
שירה יום טוב |  8
אבי צבי מנכל פרטנר (צילום יחצ פרטנר)
פרטנר יוצאת הבוקר (ראשון) בהודעה דרמטית שעתידה להביא בשורה לשוק האינטרנט בישראל. בזמן שחברות מתחרות מחכות למענקים והסדרה, פרטנר פשוט הולכת על שיטת השוק החופשי ומתחילה לנצל את תשתיות הסיבים שלה לביזנס מול הספקיות הקטנות.
ועכשיו לעניין: פרטנר הודיעה תאפשר לספקיות תקשורת להציע לצרכנים שירותים במודל סיטונאי על בסיס תשתית הסיבים האופטיים שלה. המשמעות היא: חברות נוספות שיוכלו להציע שירותי אינטרנט מהיר, וככל שיש יותר חברות שמציעות שירות - כך גם אנחנו נהנה מהתחרות עלינו, שמתבטאת בסופו של דבר במחיר שנשלם.
עד להודעה של פרטנר, שתי חברות שלטו בשוק תשתיות הסיבים האופטיים והן היחידות שאפשרו לספקיות תקשורת להשתמש בתשתיות הסיבים שלהן: בזק ו-IBC. עתה, לאחר שפרנטר הגיעה לפריסת סיבים משמעותית בכל רחבי הארץ, החברה מודיעה על החלטה לאפשר לספקיות שימוש גם בתשתית הסיבים העצמאית שלה. לפי פרטנר, כבר נחתמו הסכמים ראשונים לספקיות אינטרנט על גבי רשת הסיבים של פרטנר, עם הספקיות 099 ו-ITC, והסכמים נוספים צפויים להיחתם בהמשך.
פרטנר תציע לספקיות מחירים תחרותיים ביחס למחירים בשוק, ובכך למעשה צפויה להגדיל את ההיצע ולהוזיל לצרכן הסופי את העלות החודשית. כלומר, צרכן יוכל עתה להתחבר לסיבים של פרטנר גם דרך הצעות של חברות מתחרות.
על פי נתוניה לרבעון השלישי של 2021, פרטנר פרשה תשתית סיבים עצמאית ללמעלה מכ-660 אלף משקי בית בכל רחבי הארץ, לרבות בפריפריה ובישובים צמודי קרקע. החברה צופה כי עד סוף שנת 2022 היא תגיע לכמיליון משקי בית מחוברים. מספר מנויי הסיבים של החברה עומד על למעלה מ-200 אלף משקי בית.
 
רק לאחרונה הודיעה פרטנר על שתי עסקאות משמעותיות בתחום הסיבים. הראשונה היא הסכם מול חברת IBC כך שפרטנר תוכל, במסלול ההפוך, להציע שירותים על בסיס התשתית של IBC. השנייה היא הרחבת הפרישה של תשתית הסיבים בישראל במטרה לספק למפעילות תקשורת בינלאומיות גישה ותמסורת בין המזרח הרחוק ומדינות המפרץ לאירופה ובכך לאפשר חלופה בת קיימא לחיבורים הקיימים כיום דרך תעלת סואץ.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שקר וכזב
    שקרנים 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא להאמין להם
    סגור
  • 7.
    שקר וכזב
    שקרנים 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה של עושקים לא להאמין לשום משפט שלהם גנבים
    סגור
  • 6.
    מעולה! אבל מתי מעיפים את חיים אתגר מהמסך!!
    ליאת.מ 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו השאלה האמיתית!
    סגור
  • 5.
    יפה מאוד (ל"ת)
    אבי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פרטנר חברה יקרה ומרושעת
    אילת 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרטנר היא החברה הגרועה טכנולוגית ואנושית שנתקלתי בה מאז שנת 1994. אני מתייגת אותך בפייסבוק, אבי צבי. עשרות תלונות אצלכם והכול משנה אחת בלבד. חברה פח.
    סגור
  • 3.
    פחח
    אולי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דבר ראשון שיסדרו את האינטרנט שלהם פח , דור 5 איטי מוות , דור 4 גם...
    סגור
  • 2.
    פרטנר העלת מחירים בצורה משמעותית לי העלו 25%
    מה זה השטויות אלו?? 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז על איזה חשיבה הוזלה בדיוק מדובר????? ועל איזה פריפריה בדיוק מדובר??? סתם סיפורים בכדי להצדיק על העליה הרוחבית שהצרכנים חווים בימים אלו בפירוט התשלום שעלה! אני מתחילה לחשוב שכל החברות עושקים את האזרחים מכל כיוון שאפשר.
    סגור
  • 1.
    סיבים
    חיים 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בושה ללקוחות שלהם ( חלק ) אין סיבים והם רצים לעשות עסקים עם חברות אחרות , קיבלו ממני אישור ועד לפני שנתיים להתקין ארון תקשורת סיבים במרכז העיר ועד היום אין לנו סיבים.
    סגור