השוק

פרטנר בעסקת ענק: בדרך לשוק האינטרנט העולמי

ענקית התקשורת הישראלית חתמה על הסכם שיהפוך אותה לאחת החברות החשובות ביותר בשוק האינטרנט העולמי. כמה כסף יכניס לה הפרויקט ואיך הוא יועיל גם לתושבי ישראל?

יאיר מור |  4
אבי צבי מנכל פרטנר (צילום ישראל שם טוב)
חברת התקשורת הישראלית פרטנר מודיעה הבוקר כי חתמה אתמול על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת התקשורת הבינלאומית טמרס טלקום שבבעלות המיליארדר היהודי-פיני פויו זבלדוביץ' וקרן אלומה, במסגרתו תבנה פרטנר תשתית סיבים אופטיים כפולה שתחבר את כל המזרח הרחוק לאינטרנט דרך ישראל.
כיום, תעבורת האינטרנט בין המזרח הרחוק לאירופה ואמריקה עוברת בכבלים העוברים בתעלת סואץ – אך אלו, לכאורה, מהווים צוואר בקבוק בשל התנאים השוררים בתעלה, בה מתרבות יותר ויותר התקריות המשבשות את הפעילות בשל סכסוכים פוליטיים או ספינות וצוללות שגורמות נזקים לתשתיות במים הרדודים. לכן, החליטה טמרס טלקום, שמחזיקה בתשתית סיב אופטי העוברת בתעלת סואץ, שהיא זקוקה לגיבוי שעובר דרך ישראל.
 
פרטנר תבנה עבור טמרס תשתית כפולה: שני סיבים אופטיים יגשרו בין התשתיות של טמרס במדינות השכנות לאירופה: אחד מאילת לבאר שבע, והשני ממעבר אלנבי לבאר שבע. מבאר שבע לנמל חיפה כבר מחזיקה פרטנר תשתית סיב אופטי משלה, שמתחברת לאירופה באמצעות הכבל התת-ימי של טמרס העובר דרך קפריסין ומגיע למרסיי בצרפת. בסה"כ תפרוש פרטנר בשנתיים הקרובות כ-300 ק"מ סיבים אופטיים עבור הפרויקט, ותספק תחזוקה שוופת שלהם בשנים שלאחר מכן, בסכום כולל של 40 מיליון שקל.
מנכ"ל פרטנר, אבי צבי, הגדיר את הפרויקט "מנוע צמיחה משמעותי לפעילות החברה" ש"יהפוך אותה לשחקנית תשתיות תקשורת בינלאומית. זוהי בשורה משמעותית לשוק התקשורת העולמי, שיזכה לחיזוק היציבות של התשתיות העוברות בין המזרח לאירופה, על ידי ניצול יתרונה הגאוגרפי-אסטרטגי של מדינת ישראל". הוא הוסיף כי "כחלק מהפרויקט, פרטנר תחזק גם את פעילות הסיבים בדרום הארץ ותגיע לישובים נוספים בפריפריה".
תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר, אמר כי הפרויקט הוא "אבן דרך נוספת בדרך למצב את פרטנר בין שתי השחקניות המובילות בארץ בתחום תשתיות התקשורת".
תום קורן, מנכ"ל טמרס טלקום, אמר כי "הפרויקט יסייע לטמרס טלקום להעמיק את הקשר עם פרטנר ויחזק את היכולת הקיימת שלה בחיבור בין מזרח ומערב. באמצעות הכבל התת-ימי מבוסס הסיבים האופטיים שלנו, ובאמצעות שירותי המשך אותם אנו רוכשים מפרטנר ומספקי תשתיות באירופה, נהפוך ל'האב' תקשורת מרכזי ומוביל באזור ובעולם, ונשפר את השירות שאנו מעניקים ללקוחותינו באופן משמעותי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברת ענק עם שירות לקוחות פח ברמה הכי נמוכה שיש (ל"ת)
    צביקה 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תודה לאל
    אנונימי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לאל האינטרנט שלהם חרא
    סגור
  • 2.
    פרטנר אורנ'ג
    יואל 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי מצחיק יהיה שבסוף פרטנר תקנה את אורנ'ג שפעם שלטו בפרטנר ובכלל לא רצו לעבוד איתנו.
    סגור
  • 1.
    בדיחת השנה
    מאיר 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנתיים פרטנר סללה סיבים אופטיים ברחוב שלנו ועד היום לא חיברה את הביניין למערכת. ועכשיו הם מתיימרים לחבר חצי עולם?
    סגור