דיגיטל וטק

מאסק צריך לדאוג? המתחרה החדשה הוגדרה כ"מושלמת"

שנתיים וחצי מאז שהפכה למונופול בתחום הטיסות לחלל, מאבדת החברה של מאסק את המעמד הזה לאחר ניסוי של המתחרה שהסתיים בנחיתה "מושלמת"
יאיר מור |  1
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
זה כמעט נגמר: בקרוב תחדל חברת SpaceX של היזם אילון מאסק להיות המובילה היחידה של אסטרונאוטים אמריקאים לתחנת החלל הבינלאומית. בלילה שבין רביעי לחמישי לפי שעון ישראל נחתה חללית ה-Starliner של יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג במדבר ניו-מקסיקו במה שעד מהרה כינה סטיב סטיץ', מנהל תכנית הצוות המסחרי של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א), במסיבת עיתונאים שנערכה מיד לאחר הנחיתה, "מושלם כמו בתמונה".
החללית של בואינג המריאה מארה"ב בסוף השבוע הקודם, לאחר עיכובים רבים: ב-2019 היא שוגרה לראשונה, אך הוחזרה לאדמה בלי להגיע לתחנת החלל לאחר שבאגים בתוכנה אילצו את החברה והסוכנות להחזיר את החללית מיד לאחר ההמראה מחשש להתנהגות בלתי צפויה; ובקיץ שעבר נדחה ניסיון שני לשגר אותה כמעט ברגע האחרון לאחר שהתברר שהשסתומים בחללית החלידו ונתקעו.
 
גם לאחר ההמראה הטיסה לא הייתה "מושלמת": 31 דקות לאחר ההמראה, בלילה שבין חמישי לשישי לפי שעון ישראל, נכשל אחד ממנועי החללית בהתנעה ונכבה לאחר שנייה. מנוע הגיבוי שנועד להיכנס לפעולה במקרה כזה עשה זאת, אך גם הוא כשל לאחר 25 שניות. למרבה המזל לחללית לא פחות מ-4 מערכות מנועים ליתר ביטחון, כך שגם את המנוע השני היה מה שיחליף. לאחר מכן, בהתקרבות לתחנת החלל, שוב נכבו שני מנועים ושני אחרים נאלצו להחליף אותם.
 
כעת, אומרים בסוכנות כי הטיסה השיגה את כל המטרות. "העברה של הרכב דרך מכשולים בטיסה הזו היא הדרך היחידה להכין אותנו לטיסת ניסוי מאוישת. לאחר שנעבור על כל המידע, נהיה מוכנים להטיס צוותים על הרכב הזה", אמר סטיץ'.
בסוכנות מצפים כי החללית תגיע למרכז החלל על שם קנדי בפלורידה ב-9 ביוני (סוף השבוע הבא), אז תוכל נסא"א לבדוק אותה ולהכין אותה לטיסה המאוישת הראשונה שלה. בטיסה הזו היה עליה רק מטען, לצד בובת מבחן של אסטרונאוטית בשם רוזי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ''מושלם''
    ממש 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק מנוע או שניים שבקו במהלך הטיסה! נפלא
    סגור