דיגיטל וטק

מחכים לאייפון 14? ההחלטה השערורייתית של אפל נגד המעריצים

לפי דיווח חדש, המכשיר הבא של אפל לא יהווה שדרוג לעומת המכשיר הקודם, מכיוון שהחברה החליטה להעביר את רוב האנשים שעבדו עליו לחטיבה שאחראית על מוצר נמכר הרבה פחות
יאיר מור | 
אייפון (צילום unsplash)
אייפון 14 לא יהיה שדרוג משמעותי לעומת אייפון 13 – ובמובן מסוים, לא יהווה שדרוג כלל, כך מדווח היום (ראשון) כתב הטכנולוגיה של בלומברג, מארק גורמן, בטור השבועי שלו. גורמן טוען כי אייפון 14, שצפוי להיחשף עוד כחודשיים ולהגיע לחנויות לא הרבה אחר כך, יגיע עם מעבד A15 – אותו מעבד שנמצא גם באייפון 13.
אמנם, לא כל הדגמים יגיעו עם המעבד ה"משומש" – אייפון 14 ואייפון 14 מקס, הדגמים הזולים יחסית (אם כי מחיריהם יתחילו כנראה מ-800 דולר – רחוק מאוד מההגדרה "זול") בסדרה החדשה, יצוידו במעבדים זהים לדור הקודם, ורק אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס – הדגמים המקבילים היקרים יותר – יזכו לשדרוג למעבד חדש בשם A16.
 
אם הדיווח נכון, זו תהיה הפעם הראשונה מאז החלה אפל לצייד את מכשיריה בשבבים משלה – לפני 12 שנה, כאשר הציגה ב-2010 את שבב ה-A4 שיוצר על ידי סמסונג עבור הדור המקורי של אייפד ולאחר מכן גם אייפון 4 – שבה אייפון חדש מגיע עם שבב זהה לקודמו. בנוסף, לפי גורמן גם הדור השמיני של שעון ה-Apple Watch, שצפוי להיחשף באותו אירוע, יגיע עם מעבד זהה לקודמו – שגם הוא הגיע עם מעבד זהה כמעט לחלוטין לדור השישי. במלים אחרות, מדובר בדור שלישי ברצף של השעון שלא יזכה לשדרוג משמעותי.
הסיבה למהלך, לפי הדיווח, היא סדר העדיפות של אפל: החברה העבירה בשנתיים האחרונות את רוב מהנדסי פיתוח השבבים שלה לעבוד על סדרת מעבדי M, המיועדים למחשבי מק הנישתיים, והשאירה את תת-החטיבות העובדות על מעבדי A לאייפון ו-S לשעון עם כוח עבודה שאינו מספיק כדי להביא שדרוגים משמעותיים לשבבים של המכשירים הנמכרים הרבה יותר שלה. כתוצאה מכך, מציין גורמן, גם בהצגת אייפון 13 לא טרחה אפל לחשוף כמה השתדרגו ביצועי A15 לעומת A14, אלא רק כמה הם טובים לעומת מתחרים אחרים.
הוא מציין כי מלבד שבבי המק, נראה כאילו כל חטיבת השבבים של אפל נמצאת במעין קפיאה על שמריה: המעבדים למכשירים האחרים לא משתפרים, וחטיבת המודמים שרכשה מאינטל "נכשלה", והמודמים שיצרה סובלים מבעיות התחממות ואינם כשירים לשימוש במכשירים. גם המשבר בתחום השבבים תורם למצב, כאשר אפל נאלצת לבחור בין שבבים חדשים ויקרים יותר לשבבים מיושנים אך זולים יחסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה