דיגיטל וטק

מיתון? אפל מעלה את מחיר השעון החכם שלה

אפל מתכוונת להציג בחודשים הקרובים, לצד סדרת אייפונים חדשה, גם סדרת שעונים חכמים חדשה, שתכלול לראשונה גרסה יקרה במיוחד של השעון, שתעלה יותר מאייפון
יאיר מור | 
Apple Watch (צילום fancycrave1 / Pixabay)
דווקא בתקופה שבה הציבור הופך מודע הרבה יותר להוצאות שלו וחושב פעמיים על כל רכישה, עומדת אפל להשיק גרסה חדשה, ויקרה להחריד, של השעון החכם שלה, כך מעריך מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, בטור השבועי שלו שיצא אחר הצהריים.
לפי גורמן, באירוע השקת המוצרים שתערוך החברה בסתיו הקרוב יוצג, לצד דור חדש לאייפון, גם דור חדש ל-Apple Watch, שיכלול לראשונה לא פחות משלושה דגמים שונים: הדגם הרגיל, דגם מוזל (SE) ודגם פרו – אם כי השם שלו לא יהיה בהכרח פרו, אלא עשוי להיות Max, Extreme או Explorer Edition.
 
המהדורה החדשה של אפל ווטש תיועד לשני קהלים: ספורטאים מקצועיים שזקוקים למכשיר עמיד יותר עם יכולות מדידת פעילות מדויקות יותר, ומעריצי החברה שממהרים לרכוש כל מוצר שלה בגרסה היקרה ביותר שלו כדי ליהנות מהיכולות המתקדמות ביותר, בין אם הם זקוקים להן ובין אם לאו.
בין היכולות והתכונות בגרסה היקרה של השעון מבית אפל ייכללו, לדברי גורמן, מסך גדול ועמיד יותר, גוף ממתכת חזקה יותר – ככל הנראה טיטניום – חיישן חדש שיציע יכולות ניתוח פעילות ובריאות מדויקות יותר, סוללה גדולה יותר שתציע חיי סוללה ארוכים יותר וקישוריות סלולרית מדור רביעי כסטנדרט (הגרסה הרגילה קיימת בגרסה עם או בלי קישוריות כזו, כאשר במקרה האחרון היא מסתמכת על קישוריות ווייפיי לאייפון).
המחיר צפוי להיות השינוי המשמעותי ביותר: בעוד ששתי הגרסאות האחרות של השעון – שיגיעו עם אותו שבב חדש (שאין הבדל משמעותי בינו לבין שני הקודמים) והרגילה ביניהן תגיע גם עם אותו חיישן חדש ומדויק יותר, יעלו 400 דולר לרגילה ו-280 דולר למוזלת, גרסת הפרו (או מקס, או אקסטרים, או אקספלורר אדישן) תתחיל, לכל הפחות, מ-850 דולר. גורמן אף מעריך שהחברה עשויה להחליט שמחיר הבסיס שלה יתחיל מ-900, ואפילו מ-1,000 דולר – מחיר יקר יותר מרוב הסמארטפונים המתחרים באייפון, וקל וחומר שעונים במתחרים באפל ווטש.
אמנם, השקת גרסה יקרה יותר לשעון אינה מפתיעה, שכן לרוב המוצרים של אפל בשנים האחרונות הוצגו גרסאות "פר" יקרות – אייפון, אייפד, מק, מקבוק ואיירפודס. אך ההבדל במחיר במקרה הזה, במיוחד בתזמון הנוכחי של מיתון וקיצוץ הוצאות מיותרות על ידי צרכנים, עלול להוכיח את עצמו כהחלטה פחות מוצלחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה