דיגיטל וטק

אינסטגרם לקיילי ג'נר וקים קרדשיאן: אנחנו גרועים וצריכים להשתפר

מנכ"ל הרשת החברתית ניסה להרגיע את המחאה הנרחבת שמעודדות שתיים מהמשתמשות הבולטות ביותר שלה. האם התשובות שלו תספקנה את המשתמשים הזועמים?

יאיר מור | 
קיילי גנר ובתה (צילום האינסטגרם של קיילי גנר)
העצומה נגד אינסטגרם, שהפכה לוויראלית בימים האחרונים בזכות השיתופים של האחיות-למחצה קיילי ג'נר וקים קרדשיאן, מלחיצה את הרשת החברתית מאוד. אתמול (שלישי) אף העלה מנכ"ל הרשת החברתית, אדם מוסרי, סרטון באורך של כמעט 2.5 דקות בו הוא מנסה להרגיע את הזעם והתסכול של משתמשים מהשינויים ברשת החברתית. וכדי לאפשר לכם לשפוט בעצמכם האם הדברים שאמר מרגיעים, תרגמנו אותם במלואם, מתחילת הסרטון ועד סופו:
"הרבה קורה באינסטגרם כרגע. אנחנו מתנסים במספר שינויים שונים לאפליקציה. אנחנו שומעים דאגות רבות מכולכם. לכן, רציתי לקחת מספר רגעים ולהבהיר מספר דברים:
"הראשון הוא שאם אתם רואים גרסה חדשה של הפיד (שבה הפוסטים מוצגים) על מסך מלא, או שאתם שומעים עליה – דעו שזו בדיקה. זו בדיקה (שזמינה) לאחוז קטן של האנשים, והרעיון הוא שחוויה של מסך מלא – לא רק לסרטונים, אלא גם לתמונות – עשויה להיות חוויה כיפית ומערבת יותר. אבל אני רוצה גם להבהיר: זה עדיין לא טוב, ונצטרך להביא את זה למקום טוב אם אנחנו הולכים להוציא ליתר קהילת אינסטגרם;
"הדבר השני שאני שומע לגביו דאגות רבות כרגע הוא תמונות, והמעבר שלנו לווידאו. אני רוצה להבהיר: נמשיך לתמוך בתמונות – זה חלק מהמורשת שלנו, אתם יודעים, אני אוהב תמונות, אני יודע שגם רבים מכם אוהבים תמונות. לאחר שאמרתי את זה, בכנות – אני מאמין שבמשך הזמן, יותר ויותר מאינסטגרם הולך להפוך לסרטונים. אנחנו רואים את זה (קורה) אפילו אם לא נשנה כלום. אנחנו רואים את זה (קורה) אפילו אם מסתכלים על הפיד הכרונולוגי. אם מסתכלים על מה שאנשים משתפים באינסטגרם – זה עובר יותר ויותר לסרטונים במשך הזמן. אם מסתכלים על מה שאנשים אוהבים וצורכים וצופים בו באינסטגרם, גם זה עובר יותר ויותר לווידאו במשך הזמן, אפילו אם לא נשנה יותר כלום. אז נהיה חייבים להתרגל לשינוי הזה, תוך המשך התמיכה בתמונות;
הדבר השלישי שאני רוצה לדבר עליו הוא המלצות. המלצות הן פוסטים בפיד שלכם מחשבונות שאינכם עוקבים אחריהם. הרעיון הוא לסייע לכם לגלות דברים חדשים ומעניינים באינסטגרם שאולי אינכם מודעים כלל לקיומם. אם ראיתם דברים בפיד שלכם שהם המלצות ואינכם מעוניינים בהם – זה אומר שאנחנו עושים עבודה גרועה בדירוג, ועלינו להשתפר. אתם יכולים לפסול המלצה, או אפילו 'להקפיא' את כל ההמלצות למשך עד חודש, או לעבור לפיד ה'עוקב' שלכם – אבל נמשיך לנסות להשפתר בהמלצות, מפני שאנו חושבים שזו אחת הדרכים היעילות והחשובות ביותר לסייע ליוצרים להגיע ליותר אנשים. אנחנו רוצים לעשות את המרב עבור יוצרים, במיוחד יוצרים קטנים, ואנחנו רואים בהמלצות את אחת הדרכים הטובות ביותר לסייע להם להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל אותו.
זה שינוי גדול בבת אחת, אך דעו לכם שמספר דברים באינסטגרם יישארו אותו דבר: נישאר מחויבים ליוצרים באופן רחב יותר; נישאר מחויבים לתמיכה בתמונות; נישאר במקום שבו נשים את התוכן של החברים שלכם בראש הפיד ובחזית הסטוריז ככל האפשר. אך נצטרך גם להתפתח, מפני שהעולם משתנה במהירות, ואנחנו נצטרך להשתנות יחד איתו. אז אנא, ספרו לי מה אתם חושבים בתגובות, ודעו שאמשיך להיות כאן ולהסביר שיש שינויים כאשר נעלה אותם, את ההיגיון שמאחוריהם, ולעדכן אתכם במה שקורה באינסטגרם".
לאחר שהבאנו את הדברים כלשונם, נציין כמה דברים שלעניות דעתנו מראים עד כמה מנותק או מזלזל מוסרי במשתמשים: ראשית, העובדה שמדובר בניסויים ידועה – אך גם העובדה שהשאלה אינה האם הם יגיעו לכל המשתמשים, אלא הפרטים הקטנים של איך תעוצב גרסת המסך המלא של האפליקציה; שנית, "המשך תמיכה בתמונות" לא עוזר אם הרשת מעלימה אותן מהפיד – באופן ישיר, על ידי דירוג נמוך שלהן מתחת לתוכן וידאו, או בעקיפין, על ידי עידוד תוכן וידאו באמצעים שבהם ניגע עוד רגע; שלישית, המעבר לווידאו בהחלט לא קורה "גם אם לא נעשה כלום" – הוא קורה משום שהחברה דוחפת אותו באגרסיביות ואף כופה אותו על ידי אילוץ יוצרים שרוצים להופיע במקום בולט ליצור סרטונים, ורצוי כאלה שיכולים למכור מוצרים ופרסומות שמהם תוכל אינסטגרם לגזור קופון; ההמלצות הן רק דוגמא אחת לאותו קידום אגרסיבי של וידאו – אינסטגרם ממליצה כמעט אך ורק על תוכן וידאו, וכמעט אך ורק על כזה מהסוג המסחרי, שעליו שולם כסף בצורה זו או אחרת. הרעיון אינו לעזור לאנשים לגלות דברים, אלא לקנות דברים – וכך לדחוף את היוצרים ליצור עוד יותר סרטונים מסחריים שדוחפים אחרים להכניס להם כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה