דיגיטל וטק

אינסטגרם עצבנה את המשתמשות המפורסמות – עכשיו מגיעה המחאה

קים קרדשיאן ואחותה-למחצה הצעירה, קיילי ג'נר, שיתפו אמש בסטוריז מחאה נגד הרשת החברתית שבה הן פעילות, ושלחו מאות אלפי משתמשים לחתום על עצומה שקוראת לה "להפסיק לנסות להיות טיקטוק"
יאיר מור | 
קים קרדשיאן (צילום פייסבוק/ קים קרדשיאן)
המשפחה המפורסמת בעולם לא מרוצה מהשינויים האחרונים ברשת החברתית בה היא שולטת ביד רמה. אמש (לפי שעון ישראל) שיתפו קיילי ג'נר וקים קרדשיאן, הדוגמניות/משפיעניות/נשות עסקים בסטוריז שלהן באינסטגרם פוסט תחת הכותרת "Make Instagram Instagram Again", או בתרגום חופשי "להחזיר את אינטגרם לאינסטגרם". בפוסט מתבקשת הרשת החברתית: "הפסיקו לנסות להיות טיקטוק, אני רק רוצה לראות תמונות חמודות של החברים שלי".
הפוסט מגיע במקור מחשבונה של טאטי ברונינג, צלמת בת 21 שעד שבת האחרונה, אז העלתה את הפוסט, היו לה קרוב ל-295,000 עוקבים. בשלושת הימים האחרונים, מאז החלה את המחאה, נוספו לה קרוב ל-20,000 עוקבים והפוסט זכה לכמיליון וחצי לייקים.
יחד עם הפוסט העלתה ברונינג עצומה לאתר המחאות האמריקאי Change.org, בו היא דורשת מאינסטגרם לחזור להציג פוסטים בסדר כרונולוגי ולא אקראי, לתעדף תמונות סטילס על פני סרטונים ובעיקר לבטל את ה"רילס" – הניסיון שלה להתחרות בטיקטוק, שלדבריה רוב הסרטונים העולים אליו הם ממילא סרטוני טיקטוק "שהעולם כבר ראה".
 
שיתוף המחאה על ידי האחיות-למחצה גרר תשומת לב רבה: העצומה הגיעה ל-132,000 חתימות בזמן הכתיבה, וממשיכה לצבור חתימות חדשות מדי כמה שניות. זה לא מפליא, שכן קיילי ג'נר היא המשתמשת בעלת מספר העוקבים השלישי בגובהו באינסטגרם – 361 מיליון, עם ממוצע של 3.3 מיליון לייקים ו-14.5 אלף תגובות לכל פוסט, וקים קרדשיאן נמצאת במקום השביעי, עם 326 מיליון עוקבים וממוצע של 2.5 מיליון לייקים ו-10,000 תגובות לכל פוסט.
השינויים שמעצבנים את משתמשי אינסטגרם, ובהם שתי בנותיה של קריס ג'נר, כוללים קידום אגרסיבי של סרטונים בפיד, הצגה של יותר ויותר פוסטים מחשבונות שהמשתמש כלל לא עוקב אחריהם ועוד. לאחרונה אף הודיעה מטא (לשעבר פייסבוק), חברת האם של אינטסגרם, כי כעת כל סרטון שאורכו פחות מ-15 דקות יידחף לפידים של אנשים שכלל לא עוקבים אחרי מי שהעלה אותם, רק כדי ליצור יותר צפיות לסרטונים ולעודד את המשתמשים ליצור ולהעלות יותר מהם ברשת החברתית שמטרתה המקורית היתה להציג תמונות ותו לא.
לג'נר וקרדשיאן כוח לא מבוטל, ולא רק במשיכת לייקים וחתימות על עצומות: ב-2018 צנחה מניית סנאפצ'ט ב-8% לאחר שקיילי הודיעה כי היא כבר לא משתמשת בה. מניית מטא, לעומת זאת, דווקא עלתה בשעתיים שחלפו בין העלאת הפוסטים על ידי הידועניות לבין סגירת המסחר בוול-סטריט בכמה עשיריות האחוז, אך עדיין סגרה את יום המסחר בירידה של אחוז וחצי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה