דיגיטל וטק

התשובה של פייסבוק לטיקטוק: אינסטגרם Reels

התחרות בין אפליקציית שיתוף הוידיאו הפופולארית טיקטוק לפייסבוק עולה שלב: הפיצ'ר החדש לאינסטגרם במסגרתו ניתן ליצור סרטונים קצרים באורך 15 שניות כמו באפליקציית טיקטוק
אנגלינה יוסים | 
סלפי (צילום freepik)
חברת פייסבוק תשיק באופן רשמי בשבועות הקרובים תוסף לרשת החברתית אינסטגרם שבבעלותה, במסגרתו יהיה ניתן ליצור סרטונים קצרם באורך 15 שניות ו"להלביש" עליהם קטעי מוזיקה וקול. הפיצ'ר החדש מתחרה ראש בראש עם אפליקציית הטיקטוק שסחפה את העולם, בה ניתן ליצור קטעי וידאו קצרים ולשתף אותם.
התזמון של מנכ"ל חברת פייסבוק, מארק צוקרברג, להשקת הפיצ'ר אינו מקרי. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם הלילה (שישי) על צו נשיאותי נגד אפליקציית טיקטוק. טראמפ חתם על צו האוסר עסקאות עם החברה הסינית המפעילה את אפליקציית טיקטוק, בייטדאנס, אשר ייכנס לתוקף בעוד 45 ימים. זאת ברקע המו"מ שמתנהל בין מייקרוספוט לטיקטוק על רכישתה. נראה כי פייסבוק זיהתה את הזמן הנכון לעשות מהלך נגד יריבתה הסינית, בייטדאנס, ולהשיק את אינסטגרם ריליס שיהווה מתחרה לטיקטוק.
הפיצ'ר יאפשר למשתמשים ליצור תוכן וידאו באמצעות סיפורי אינסטגרם, ויהיה זמין ב-50 מדינות ברחבי העולם.
הנה מה שאתם צריכים לדעת:
-אינסטגרם ריליס Instagram Reels)) מאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף קטעי וידיאו קצרים, בדומה לאפליקצייה המתחרה - טיקטוק.
- התוספת החדשה זכתה לכינוי "פיצ'ר עריכת הוידאו", ותאפשר למשתמשים להקליט קליפ בן 15 שניות ואליו לצרף מוזיקה או קטע קול.
- לצד הוספת מוזיקה, הפיצ'ר החדש יכלול מגוון כלי עריכת וידאו, בהם ספריית אפקטים ופילטרים לוידיאו, כלי טקסט ומבחר מדבקות אינסטגרם.
- תהיה אפשרות לספירה לאחור של שלוש עד עשר שניות לפני תחילת ההקלטה, כמו גם אפשרות להתאים את מהירות הסרטונים.
- ניתן לשתף את הסרטון הקצר דרך אייקון חדש בתחתית המסך באינסטגרם לחברים בלבד, להעלות כסרטון ציבורי שפתוח לכלל המשתמשים, או לבחור לשלוח אותו בהודעה ישירה בפרטי (דיירקט).
- בדומה לתמונות וסיפורים (סטורי) באינסטגרם ניתן יהיה להעלות את הסרטון בזמן אמת או לשמור ולהעלות מאוחר יותר.
-לאחר יצירתם, ניתן להוסיף את הסרטונים לסיפורי האינסטגרם, או לשתף בדף. ניתן גם לשתף אותם באופן פרטי באמצעות תכונת ההודעות הישירות של האפליקציה.
- הדימיון החשוב ביותר בין האפליקציות: ניתן להשאיל קטעי קול ומוזיקה מסרטונים אחרים ולהפוך לוויראלים בעצמכם.
מתי התוכנה תהיה זמינה בישראל?
טרם נקבע תאריך רשמי להשקת האפליקציה ולהגעתה לישראל, אך זה יקרה בחודש הקרוב, כבר ידוע כי ברשימה יכללו ארצות הברית, בריטניה, יפן ומקסיקו. אינסטגרם ריליס יצאה בתוכנית פיילוט בברזיל בנובמבר של השנה שעברה, ובהמשך התרחבה לצרפת ולגרמניה ביוני, ואחריה הודו ביולי. על פי NBC האפליקציה תגיע ליותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, סביר להניח שישראל כלולה בהן. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה