דיגיטל וטק

מהיום אפשר להזמין מוצרים ישירות מאינסטגרם

מארק צוקרברג הכריז על אפשרות חדשה ברשת החברתית: הזמנת מוצרים מעסקים בעלי חשבון בה דרך הצ'ט, כאשר גם התשלום וגם המעקב אחר המשלוח מתבצעים דרך הצ'ט

יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום unsplash, shutterstock)
לא צריך יותר חנויות ואתרי מסחר: מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר), הודיע אחר הצהריים לפי שעון ישראל כי החל מהיום ניתן לבצע הזמנת מוצר, תשלום תמורתו ומעקב אחר המשלוח מתוך הצ'ט באפליקציית הרשת החברתית מבוססת התוכן החזותי של החברה, אינסטגרם.
צוקרברג הודיע על ההשקה – איך לא – בפוסט באינסטגרם, שבו כתב כי "כעת אתם יכולים לרכוש מוצרים מעסקים קטנים ולעקוב אחר ההזמנה בצ'ט של אינסטגרם בארה"ב. שלמו עם Meta Pay וסיימו את התהליך בכמה לחיצות".
 

הזמנת מוצרים, תשלום ומעקב בתוך אינסטגרם הם שלב נוסף בניסיון של פייסבוק להפוך אותה למעין תחליף ל-Etsy, שהוא אתר שבו כל אחד יכול ליצור חנות מקוונת בעיצוב מושך למדי, בדגש על חנויות שמוכרות מוצרי אופנה ולייפסטייל בייצור עצמי, או ל-Shopify, שהיא מין גרסה פחות ספציפית של אותו רעיון, המאפשרת להקים חנויות מקוונות לכל מטרה. זה התחיל ביכולת לתייג מוצרים בתמונות, לצד היכולת לתייג אנשים, המשיך ליכולת לסמן מחירים, וכעת מתרחב גם ליכולת לבצע הזמנות ולעקוב אחריהן – הכל מתוך הממשק של מטא, כדי שהמשתמשים לא יתפתו לפתוח אפליקציות אחרות שבהן הם עלולים להוציא כסף שיכול ללכת על סחורה שפייסבוק תגבה עליה עמלה (בעתיד – כרגע החברה לא גובה עמלה על מכירות באינסטגרם).
כאמור, כרגע האפשרות החדשה זמינה רק עבור משתמשי אינסטגרם בארה"ב, אך סביר להניח כי בחודשים הקרובים תושק במדינות נוספות. נראה שגם ישראל על הכוונת, אם כי לא בגל הראשון – שירות התשלומים של מטא, Meta Pay, שהושק רשמית (או ליתר דיוק, הושק מחדש לאחר שינוי שם מ-Facebook Pay) רק לפני חודש, זמין בישראל, אך רק בתוך פייסבוק, ולא באינסטגרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה