דיגיטל וטק

סרטוני הרילס כובשים את האינסטגרם, כך עושים את זה

הרילס הם סרטוני וידאו קצרים, באורך של עד 90 שניות, אשר בניגוד לסטורי לא "נעלמים" כעבור 24 שעות, והם נשארים באפליקציה כל עוד לא מחקתם אותם. האלגוריתם שבנוי סביב הרילס, מאפשר גם לאנשים שאינם נמצאים ברשימת העוקבים שלכם להיחשף אליהם, וכך להגדיל משמעותית את פוטנציאל הצפיות, התגובות ותפוצת הסרטון
דנה גלבוע |  1
סלפי (צילום Vinicius Wiesehofer from Pexel)
לפני כשנתיים, באוגוסט 2020, אינסטגרם השיקה פיצ׳ר ששינה את כללי המשחק ופתח הזדמנויות חדשות ליוצרי התוכן ובעלי העסקים בפלטפורמה: הרילס. סרטוני וידאו קצרים, שנועדו להתחרות בהצלחה המסחררת, שרשמה יריבתה טיקטוק. הסרטונים שהיו בהתחלה באורך של כ-15 עד 30 שניות בלבד, סימנו שינוי מגמה משמעותי, בכל הנוגע לפרסום תכני וידאו של הרשת החברתית. אם עד אז האסטרטגיה של אינסטגרם הייתה לאפשר למשתמשיה ליצור סרטוני וידאו באורך של עד כ-60 דקות, באמצעות ה-IGTV, ולנסות להתחרות ביוטיוב, באה הקורונה ועמה "ההתפוצצות" של טיקטוק וגרמה לאינסטגרם לחשב מסלול מחדש.
 
שנתיים אחרי שהגיחו הרילס לחיינו, אפשר לומר שמדובר בהצלחה גדולה, כשלא פחות מ-20% מהזמן של משתמשי האינסטגרם מוקדש להם. במאמר הבא, אנסה לעשות מעט סדר, ולהסביר מהם בדיוק הרילס, ואיך ניתן להשתמש בהם כדי לקדם את התוכן והעסק שלכם?
מהם סרטוני הרילס?
הרילס הם סרטוני וידאו קצרים, באורך של עד 90 שניות, הכוללים כלי עריכה מובנים, שמאפשרים לצרף להם מוזיקה, גיפים, סטיקרים, פילטרים, אפקטים ועוד, מבלי לצאת לאפליקציות חיצוניות.
מה ההבדל בין פרסום רילס לסטורי או פוסט?
ההבדל הראשון הוא שהרילס בניגוד לסטורי לא "נעלמים" כעבור 24 שעות, והם נשארים באפליקציה כל עוד לא מחקתם אותם. הבדל נוסף, נוגע לתפוצה של הרילס - בניגוד לסטורי, האלגוריתם שבנוי סביב הרילס, מאפשר גם לאנשים שאינם נמצאים ברשימת העוקבים שלכם להיחשף אליהם, וכך להגדיל משמעותית את פוטנציאל הצפיות, התגובות ותפוצת הסרטון.
יתרון נוסף לרילס הוא שחיי המדף שלהם ארוכים יותר. אם למשל פרסמתם פוסט, אחרי יום יומיים, התוכן דועך ומפסיק להיות מקודם אורגנית. לעומת זאת, אם העלתם ריל, הוא ממשיך לצבור תאוצה עד 3 שבועות מהפרסום. כשלא פעם אנחנו רואים סרטונים שגם שבועות אחרי הפרסום, מגיעים לאלפי ואפילו מאות אלפי צפיות, כי אינסטגרם ממשיכה לדחוף את הסרטון.
איך תוכלו להיכנס לפיד של הרילס וליצור סרטונים בעצמכם?
יצירת סרטוני רילס היא פשוטה למדי, כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס למסך הראשי של האפליקציה בנייד, להחליק עם היד שמאלה על גבי המסך, אז תגיעו לאזור פרסום התוכן באפליקציה. בלשונית למטה, יפתחו בפניכם האפשרויות לפרסום פוסט, סטורי ורילס, ועליכם ללחוץ על האפשרות בלשונית למטה שנקראת REEL. מצד שמאל, יפתח לכם סט כלי העריכה המובנה של הפיצ'ר, שיאפשר לכם להוסיף מוזיקה, אפקטים, פילטרים ועוד.
 
לחיצה על התו מוזיקלי משמאל -  תאפשר לכם לערוך חיפוש של קטעי מוזיקה טרנדים ולהוסיף אותם לסרטון שלכם, כשבאפשרותכם לבחור להוסיף רק את הפזמון או חלק אחר בשיר שאהבתם.
לחיצה על כפתור ה-3 כוכבים - יאפשר לכם להכניס אפקטים טרנדים ומגניבים, שיכולים לשדרג את הסרטון שלכם.
סימן הטיימר עם מד ה-15 שניות בתוכו - יתן לכם את האפשרות להגדיר את משך הסרטון, שיכול להיות באורך של עד כ-90 שניות.
כניסה לפיד של הרילס מתאפשרת על ידי הגעה למסך הראשי של האפליקציה מהנייד, שם רדו על הלשונית שבתחתית העמוד, ולחצו על כפתור בצורת PLAY, בדיוק באמצע הלשונית. אז תגיעו לעולם שלם של סרטונים קצרים, שהעלו משתמשים מכל העולם. בהקשר הזה צריך לומר שעד הימים האחרונים אינסטגרם ערכה ניסוי בקרב משתמשים בארה"ב, כך שבדומה לטיקטוק, כניסה לאפליקציה הייתה מכניסה אתכם לפיד לאורך המסך כולו, שכולל רילס ותמונות. בעקבות המחאה האחרונה, בהובלת קיילי ג'נר וקים קרדשיאן, אינסטגרם החליטה לעצור את הניסוי, וכרגע לא ברור מי יעלה בגורלו.

 דנה גלבוע | צילום פרטי
איך ניתן ליצור סרטוני רילס, שיסייעו לכם לקדם את העסק שלכם באינסטגרם בצורה טובה יותר?
העלאת סרטון רילס לקידום העסק שלכם, מבלי ליצור אסטרטגיה ומבלי להבין איך משתמשים בכלי המדהים הזה, לא מספיקה כדי לגרום לאנשים לרצות לצפות, לשמור, להגיב ולשתף את הסרטונים. הנה כמה המלצות פרקטיות, שיאפשרו לכם להתאים את התוכן של הסרטונים לטרנדים האחרונים ולהגדיל את המעורבות של הקהל ואת הויראליות של הרילס שלכם:
בחירת מוזיקה טרנדית - המוזיקה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר להפיכת סרטון לוויראלי הרבה יותר. אני ממליצה תמיד לשמור לכם בתייקיה, קטעי מוזיקה טרנדים, ששמעתם בסרטונים אחרים ואהבתם, שתוכלו להשתמש בהם לסרטונים עתידיים.
צרו ״הוק״ – ה-3-2 השניות הראשונות בסרטון חשובות ומשפיעות מאד על החלטת הצופה האם להמשיך לצפות או לא. חשוב שבשניות הראשונות של הריל, הוא יבין עם מה הוא הולך לצאת מהצפייה בסרטון, טיפ חדש שלמד? משהו שריגש אותו? חשוב מאוד שכל שנייה בסרטון תייצר עניין ותגרום לצופים לרצות לראות מה יקרה בהמשך. צריך להבין שהתוכן הרב שאנחנו נחשפים אליו בכל הרשתות והאתרים, גורם לנו להיות הרבה יותר חסרי סבלנות ולנטוש מהר יותר סרטונים.
הוסיפו קריאה לפעולה בסוף הסרטון - אם משתמש צפה בסרטון שלכם עד הסוף, מדהים וסימן שעשיתם משהו נכון! אבל לא חבל לתת לו ללכת מבלי שיעשה את הפעולה שתגרום לתוכן שלכם להיות יותר ויראלי או אפילו להמשיך לעקוב אחריכם? לכן אני ממליצה בסוף הסרטון לציין פעולה שהייתם רוצים שהוא יעשה כמו למשל: ״שלחו את הסרטון לחבר/ה ש...״, ״המשיכו לעקוב לעוד המלצות.....״, ״שמרו את הסרטון״ וכו׳.
שמרו על מבנה ריל שמשרת את המטרות שלכם (ואת האלגוריתם): שלבו בין הוק יצירת ערך וקריאה לפעולה, כדי להוציא את המקסימום מהתוכן שלכם. זה גם יגרום לצופה לא רק לבחור לצפות בסרטון ולא להמשיך לסרטון הבא, אלא גם לצאת עם ערך והנעה לפעולה שאליה אתם רוצים לכוון.
תוסיפו טקסט לאורך הסרטון - המתאר את מה שרואים בו בקצרה או המשמש ככתוביות לדברים שנאמרים על ידי הדוברים בסרטון. טקסט מאפשר להדגיש ולהעביר את המסר שלכם בצורה חדה וברורה יותר ולהיכנס טוב יותר לתודעה של הצופים. תמיד תזכרו שהרבה משתמשים צופים בסרטון על מצב ״שקט״ תוך כדי שהם בעבודה, בשיעור או מרדימים את הילדים, ולכן לא שומעים את הסאונד. הוסיפו כתוביות כדי לעזור להם להבין מה קורה בסרטון.
שמרו על רזולוציה של 16:9 – נגמר עידן ״צילום לרוחב״, מעכשיו מצלמים רק לאורך. אם תצלמו סרטונים שהם לא לאורך, אינסטגרם תשלים אוטומטית את המקומות הריקים בצג שחור וזה נראה הרבה פחות טוב והרבה פחות מעורר מעורבות. אינסטגרם נותנת לנו נדל״ן חשוב, חבל שנשתמש רק בחלק ממנו.
הכותבת היא יועצת אסטרטגית בעולמות הסושיאל לארגונים, חברות ועסקים, מרצה ומומחית בטקטיקות לקידום אורגני
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעצבן שאי אפשר לחזור אחורה או קדימה
    שרה 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מאלצים אותנו לבזבז את זמננו
    סגור