דיגיטל וטק

אינסטגרם בפניית פרסה מוזרה שהמשתמשים כבר לא רוצים

הרשת החברתית עובדת על אפשרות חדשה, שמצד אחד משתמשים התחננו לקבל במשך שנים, אך מצד שני בזמן האחרון נראה שהם כבר לא מעוניינים בה
יאיר מור | 
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
אינסטגרם עובדת על אפשרות להעלות תמונות בפורמט אנכי "רגיל", שיוצגו בפיד ללא חיתוך, כך חשף מנכ"ל הרשת החברתית הוויזואלית מבית מטא (לשעבר פייסבוק), אדם מוסרי, במסגרת המענה השבועי שלו לשאלות הגולשים ב"סטוריז" ביום שישי.
"אתם יכולים (להעלות) סרטונים 'גבוהים', אבל לא תמונות 'גבוהות', באינסטגרם", הוא אמר במענה לשאלה אודות אפשרות להעלאת תמונות ביחס 9:16 – כלומר, כאלו שצולמו כאשר חיישן הטלפון או המצלמה נמצא בצורה הרגילה של מסכי טלוויזיה ומחשב מודרניים, אך לגובה במקום לרוחב. "אז חשבנו שאולי אנחנו צריכים לוודא שנתייחס לשני הדברים באופן שווה". הוא הבטיח ניסוי ראשון באפשרות החדשה "תוך שבוע-שבועיים".
 
האפשרות להעלות תמונות ביחס כזה היתה בקשה נפוצה מאוד מצד משתמשים בעבר. הסיבה: אינסטגרם מציגה את התמונות בפיד ביחס של 8:10 (או 4:5, שזה שם אחר לאותו דבר), שהוא קרוב יותר לריבוע, אך מאלץ את הצלמים לוותר על החלק העליון, התחתון או שניהם ולחתוך אותם החוצה לפני ההעלאה (כמובן, עבור תמונות שלא צולמו בממשק של האפליקציה, שמציגה מראש את התוצאה כפי שתיראה לאחר החיתוך). רק לסטוריז, המוצגים על מסך מלא, אפשר להעלות תכנים שצולמו על ידי אפליקציות צילום חיצוניות (כמעט) ללא חיתוך.
אך ההחלטה לעבוד על האפשרות הזו דווקא עכשיו ככל הנראה אינה נובעת מהתעוררות פתאומית ומאוחרת להחריד לצרכי המשתמשים. במקום זאת, נראה שהסיבה היא הניסוי הכושל של הפיד במסך מלא – הצגה של תכנים "גבוהים" יותר בפיד כתירוץ לשלב בו יותר "רילס", שגם הם מוצגים ביחס 9:16. הניסוח של מוסרי רומז על כך, כאשר הוא מודה שהרעיון הבסיסי הוא יחס שווה לתמונות וסרטונים בפיד – כך שלמעשה, יהיה פחות הבדל בין איך שהם נראים ומתנהגים בפיד ואולי פחות תלונות על השילוב ביניהם מצד המשתמשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה