דיגיטל וטק

ג'נר וקרדשיאן ניצחו? אינסטגרם מבטלת את השינויים

מנכ"ל אינסטגרם הודיע בראיון כי בעקבות המחאה הנרחבת, שבה השתתפו קיילי ג'נר וקים קרדשיאן, הרשת החברתית לוקחת צעד אחורה – אבל מתכוונת לחזור ללכת לאותו כיוון שעליו כולם מתלוננים בעתיד
יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום unsplash, shutterstock)
בשורה טובה למשתמשי אינסטגרם: השינויים שכולם התלוננו עליהם בשבוע האחרון יבוטלו. בשורה רעה למשתמשי אינסטגרם: אותם שינויים בדיוק יחזרו מתישהוא. איכשהוא. זו לא פרשנות. מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, אמר את הדברים במפורש ובכנות בראיון ל-Platformer, הניוזלטר של כתב The Verge קייסי ניוטון, לקראת סוף השבוע.
לדברי מוסרי, בשבוע-שבועיים הקרובים תעצור החברה את ניסוי העיצוב החדש לפיד שנערך בשבועות האחרונים בקרב חלק מהמשתמשים והציג פוסטים מסוג וידאו על מסך מלא, כאשר שם המשתמש, תמונת הפרופיל והמקום בו צולם הסרטון מוצגים על גבי הסרטון ולא ב"מסגרת" מעליו. כמו כן, כלל המשתמשים יתחילו לראות פחות "המלצות" – כלומר פוסטים מחשבונות שאינם עוקבים אחריהם – בפיד.
"אני שמח שלקחנו סיכון", אמר מוסרי לניוטון. "אם לא נכשלנו פעם בתקופה, זה בגלל שלא חשבנו מספיק גדול או אמיץ – אבל בהחלט נצטרך לקחת צעד גדול אחורה ולהתארגן מחדש. למדנו הרבה, ונחזור עם סוג חדש של רעיון או יישום".
 
הוא הוסיף כי "כשאתם מגלים משהוא בפיד שלכם שלא עקבתם אחריו לפני כן, צריך להיות רף גבוה. זה צריך להיות מעולה. אתם צריכים לחוש אושר מכך שראיתם את זה – ואני לא חושב שזה קורה מספיק כרגע. לכן, אני חושב שאנחנו צריכים לקחת צעד אחורה במובני שיעור הפיד (שמוקדש) להמלצות, להשתפר בדירוג והמלצות ואז – אם וכאשר נעשה זאת – נוכל להתחיל לגדול שוב. אני בטוח שנעשה זאת".
במלים אחרות: השינויים לא מבוטלים, אלא רק מושהים עד שאינסטגרם תשפר את המנגנונים שעובדים מאחורי הקלעים להציג תוכן שאף משתמש פשוט לא יחשוב להתלונן עליו, כי הוא יפגע בדיוק בטעם שלו, בין אם הוא מודע לכך או לא.
לגבי הסרטון שבו הוא כביכול עונה לטענות של העצומה ששיתפו קיילי ג'נר וקלואי קרדשיאן, יש לו תשובה מוזרה: מצד אחד, הוא מדגיש שהוא התכוון להגיב למחאה עוד לפני השיתופים שלהן – "למעשה, הקלטתי את הסרטון לפני שראינו את השיתופים של הקרדשיאנס. ראינו שהנושא בוער – באופן אירוני – באינסטגרם. אז הקלטתי את הוידאו בערב לפני. חיכיתי עם ההעלאה לבוקר, אבל עד אז הנושא קיבל חיים משל עצמו"; ומצד שני, הוא רומז כי עצם התלונות שלהן אינן על השינויים, אלא על כך שהן מאמינות שהמנגנונים שבאים עם השינויים הללו מורידים את שיעורי החשיפה שלהן.
בכל אופן, לעת עתה יכולים משתמשי אינסטגרם לנשום לרווחה – אך לא לזמן רב. ממש במקביל לראיון שבו אמר מוסרי את הדברים, כבר אמר מנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק), מארק צוקרברג, בעת הצגת הדו"ח הרבעוני של החברה, שהיא מתכוונת ללכת בכל הכוח על השינויים שידחפו עוד ועוד תוכן וידאו ו"המלצות" לפידים של המשתמשים – לא רק באינסטגרם, אלא גם בפייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה