דיגיטל וטק

צוקרברג: פייסבוק ואינסטגרם כבר לא יראו לכם את החברים

מנכ"ל מטא התייחס לאחר חשיפת הדו"ח הגרוע של הרשת החברתית למחאה שהתעוררה נגדה בשל קידום תכני וידאו מיוצרים שהמשתמשים לא עוקבים אחריהם והבהיר: לא רק שלא ניסוג מהמהלך – אלא שבעתיד רוב התכנים שיוצגו למשתמשים יהיו כאלה שלא ביקשו לראות
יאיר מור |  2
מארק צוקרברג מסתבך בגלל האינסטגרם (צילום פייסבוק/ מארק צוקרברג, Unsplash, Pixabay)
שלושה דברים חשובים נמצאים, לפי דו"ח מטא (פייסבוק לשעבר) שהוצג אמש (רביעי), בירידה מדאיגה: ההכנסות, המשתמשים ומעל הכל – ההיגיון.
כפי שדיווחנו הבוקר, ברבעון השני של 2022 רשמה מטא לראשונה בתולדותיה ירידה בהכנסות – גם אם מדובר בירידה של אחוז בודד; לצד איבוד של 2 מיליון משתמשים פעילים בחודש, שעשויים להוות אינדיקציה לכך שהמשתמשים הפחות פעילים ברשת החברתית בעולם בורחים ממנה.
עד כאן שני הפריטים הראשונים שמטא הולכת ומאבדת. הפריט השלישי הגיע בעת שיחת המשקיעים עם מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג. "זאק", כפי שהוא מכנה את עצמו, התייחס למחאה שהתעוררה בשבוע האחרון נגד אינסטגרם, זכתה לשיתוף על ידי שתיים משלוש הנשים הנעקבות ביותר בה – קיילי ג'נר וקים קרדשיאן – ואף זכתה להתייחסות מצד מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי.
כזכור, המחאה נסובה בעיקר על שני שינויים: קידום הסרטונים על חשבון תמונות, וקידום תוכן של יוצרים שהמשתמש אינו עוקב אחריהם רק בגלל שהאלגוריתמים של מטא מראים שהוא משאיר אנשים באפליקציה יותר זמן מהתוכן של החברים שלהם.
 
צוקרברג, מצידו, לא טרח להעמיד פנים שאיכפת לו מדרישות המשתמשים. "פידים חברתיים עובדים מהתבססות בעיקר על אנשים וחשבונות שאתם עוקבים אחריהם להתבססות גוברת גם על בינה מלאכותית שממליצה על תוכן שיעניין אתכם מפייסבוק ומאינסטגרם, גם אם אינכם עוקבים אחרי היוצרים הללו".
צוקרברג ציין כי כרגע, כ-15% מהתוכן המוצג למשתמשים בפייסבוק, ויותר מכך עבור משתמשי אינסטגרם, מגיע מהבינה המלאכותית הזו – אך זה לא מספיק לו. "אנו מצפים שהמספרים הללו יכפילו את עצמם עד סוף השנה הבאה", הוא אמר. במלים אחרות: מטא שואפת שלפחות שליש מהתוכן המוצג למשתמשים יהיה כזה שהם כלל לא ביקשו לראות.
אמנם, בתור תשובה למי שמבקש להמשיך להשתמש ברשתות חברתיות באופן... ובכן, חברתי, ולראות את הפוסטים של החברים שלו והעמודים והקבוצות שאליהם נרשם, השיקה מטא בחודשים האחרונים פידים ייעודיים לצרכים אלו גם באינסטגרם וגם בפייסבוק. מצד שני, נראה שהיא הפכה אותם בכוונת מכוון ל"רחוקים" – בשתי הרשתות החברתיות דרושות לפחות שתי לחיצות כדי לפתוח פיד כזה, ואין שום אפשרות לבקש מהאפליקציה להיפתח תמיד אל הפיד הזה במקום לזה שבו החברים הם לכל היותר עדיפות שנייה.
ההיגיון – והחוסר שלו – שניהם ברורים: מצד אחד, ברור שהמהלכים של מטא מעצבנים גולשים וגורמים להם לנטוש, וההתעקשות על החמרת העניינים יחמיר גם את הנטישה, מה שנראה כמהלך התאבדותי מצד החברה. מצד שני, מטא הגיעה כנראה למסקנה כי בעולם הנוכחי מספר המשתמשים שלה הגיע כבר למרב שהיא תוכל להשיג בעתיד הקרוב (אחרי שפרויקטים שלה ל"גיוס" משתמשים במדינות העולם השלישי נתקלו בקשיים שונים שגרמו לה לוותר עליהם), ולכן המטרה שלה כעת אינה מיקוד במספר המשתמשים, אלא בכמה כסף כל אחד מהם מביא לה – וקידום תכנים מהסוג המסחרי, שהיא יכולה לגזור עליו קופון, הוא האפשרות המובנת מאליה לסחוט כל גרוש אפשרי מהמשתמשים הקיימים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צוקרברג צריך לסגור את העסק
    רועי אפטר 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק ואינסטגרם צריכים להימחק ולהיסגר לצמיתות
    סגור
  • 1.
    צוקרברג עושה כל טעות אפשרית פשוט דביל. (ל"ת)
    יובב הנודד 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור