השוק

פייסבוק איבדה משתמשים, ההכנסות צנחו – והמניה הגיבה באופן מוזר

הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה ירידה ראשונה בהיסטוריה בהכנסות, ואיבדה 2 מיליון משתמשים – אך המניה רשמה ירידה קלה יחסית, שלא מחקה אפילו את העלייה שלה בשעות שלפני חשיפת הדו"ח
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) הציגה אמש (רביעי) את הדו"ח שלה לרבעון השני של 2022, וכפי שחששו האנליסטים – מצבה לא טוב.
הכנסות החברה כמעט עמדו בציפיות – 28.8 מיליארד לעומת ציפיות ל-28.9 מיליארד, פספוס לא משמעותי, אך ירידה ראשונה בהיסטוריה של החברה במדד הזה, בשיעור של אחוז אחד; הרווח התפעולי צנח ב-32% ל-8.4 מיליארד דולר, ושולי הרווח הצטמצמו מ-43% ל-29%; הרווח הנקי צנח ב-36% ל-6.7 מיליארד דולר; והרווח למניה עמד על 2.46 דולר, לעומת ציפיות ל-2.54.
גם במספר המשתמשים אין בשורות טובות: מצד אחד, החברה התפארה בעלייה של 4% בשנה האחרונה במספר המשתמשים הכולל ב"משפחת" האפליקציות שלה, כפי שהיא קוראת לזה – פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר, ל-288 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום ו-3.65 מיליארד בחודש. גם כאשר מסתכלים על הרשת החברתית הגדולה ביותר של מטא, פייסבוק, נראה שהמצב לא רע – 1.97 מיליארד משתמשים פעילים ביום ו-2.93 מיליארד בחודש, עליות של 3% ו-1% בשנה, בהתאמה, ומעל תחזיות האנליסטים ל-1.95 מיליארד משתמשים פעילים ביום בלבד. אך בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים, פייסבוק איבדה 2 מיליון משתמשים פעילים בחודש (אם כי במצבת היומית היא עלתה ב-8 מיליון). במלים אחרות: המשתמשים הפחות פעילים בפייסבוק נוטשים אותה.
 
גם לרבעון הנוכחי אין לחברה בשורות טובות: היא צופה ירידה נוספת בהכנסות, לטווח של 26-28.5 מיליארד דולר לעומת ציפיות ליותר מ-30 מיליארד דולר. לדברי המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, "נראה שנכנסנו להאטה כלכלית שתשפיע באופן נרחב על עסקי הפרסום הדיגיטליים. המצב נראה (כעת) גרוע יותר מכפי שנראה לפני רבעון". הוא ציין כי המשבר מגולם בכך שלמרות עלייה של 15% בחשיפה לפרסומות, המחיר הממוצע לפרסומת ירד ב-14%. כנראה שאת הדו"ח של גוגל, שפורסם יממה קודם לכן, הוא לא קרא.
מצבת עובדי החברה, אגב, לא נפגעה בינתיים מהמשבר: מספר עובדי פייסבוק נכון לסוף יוני עמד על 83.5 אלף – זינוק של 32% לעומת שנה קודם לכן.
באופן מוזר, מניית מטא רשמה אתמול עלייה משמעותית בשעות המסחר הרגילות למרות הציפיות לדו"ח גרוע – 6.5%, כאשר כשלישה מזה הגיע לאחר הודעה של נציבות המסחר הפדרלית כי היא פועלת למנוע מהחברה לרכוש את מפתחת אפליקציית הכושר לעולם הווירטואלי Within. לאחר הצגת הדו"ח, בשעות המסחר המאוחר, היא ירדה ב-4.6%, אך כאמור, זה לא מחק אפילו את העלייה של יום המסחר האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה