דיגיטל וטק

לקחתם משכנתא? זה השירות שיחסוך לכם ריצות מיותרות

כבר ב-2023. שירות חדש לרישום וביטול משכון באופן מקוון המתבצע באופן מיידי, ללא המתנה כלל יושק בתחילת השנה, בשירות החדש, ניתן להזדהות בהזדהות ממשלתית חכמה ולרשום משכון באופן עצמאי ומיידי באתר לרישום בטוחות
מערכת ice | 
משכנתא (צילום vecteezy)
רשות התאגידים חרטה על דגלה לשכלל ולשפר את השירותים הניתנים לציבור והגיעה להישגים פורצי דרך במתן שירותים באופן מקוון אשר הפחיתו את הנטל הרגולטורי ושיפרו באופן דרמטי את איכות השירות הניתן לציבור, שיכול כעת לבצע פעולות בכל זמן ומכל מקום. שירותי ה online שרשות התאגידים פיתחה והטמיעה מאפשרים ללקוח לבצע פעולות ישירות במאגר המשכונות ולקבל חיווי מיידי.
כמהלך משלים לביצוע פעולות מקוונות של תאגידים בנקאיים ונושים מוסדיים מפוקחים באמצעות רשת תקשורת מאובטחת, פותח כאמור לאחרונה שירות רישום מקוון של בטוחה (משכון/שעבוד) שמאפשר לציבור הרחב לרשום את הבטוחה באופן מקוון ומיידי, תוך קבלת אישור על ביצוע הפעולה בהצלחה.
 
כך נחסך למבקש הרישום (יחיד או תאגיד) הצורך בהגעה למשרדי יחידת רשם המשכונות והמתנה בתור לרישום או משלוח הבקשה בערוצים השונים ובכללם דוא"ל ודואר למשרדי הרשות, לשם ביצוע הפעולה. במקום כל אלה, מבוצעת הפעולה on line על-ידי הצדדים עצמם ישירות במאגר רשם המשכונות, כאשר ניתנת אפשרות להזנת פרטי הבקשה עבורם על ידי גורם אחר.  מיד עם ביצוע הרישום המקוון באתר פרטי הרישום יופיעו במאגר המידע הפתוח לעיון הציבור.
תהליכים אלה חוסכים זמן יקר ומשאבים רבים הן למגזר הפרטי והן למגזר הציבורי, מקצרים את זמן ביצוע הפעולה, מנגישים מידע חיוני לציבור במהירות וביעילות ומגבירים את מהימנות ואמינות המאגר וכן את  השקיפות בתהליכי עבודה.
לאור השקת השירות המקוון והתועלות כמפורט לעיל, החל מתאריך 1.1.2023  הערוץ של משלוח בקשות לרישום משכונות בדוא"ל באמצעות כרטיס חכם של עו"ד שאושר בתקופת הקורונה, יבוטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה