דיגיטל וטק

המתחרה של וואטסאפ נפרדת: חפשו אפליקציה אחרת

סיגנל, האפליקציה שבה השקיע מייסד וואטסאפ 50 מיליון דולר, מודיעה כי היא עוצרת את התמיכה בחלק מההודעות, ושולחת את המשתמשים לחפש אפליקציות חלופיות
יאיר מור | 
signal (צילום freepik)
אפליקציית התקשורת המאובטחת Signal, שבה השקיע מייסד וואטסאפ בראיין אקטון 50 מיליון דולר, הודיעה כי בכוונתה להפסיק לעצור את התמיכה בשליחת וקבלת הודעות SMS בתוך האפליקציה שלה למכשירי אנדרואיד.
"לשם הפרטיות, האבטחה, והבהירות, אנו מתחילים לבטל את התמיכה בהודעות SMS באפליקציה לאנדרואיד", כתבה החברה. ההחלטה הוסברה בכך שהודעות SMS אינן מאובטחות כמו הודעות סיגנל, ובמדינות רבות שבהן - בניגוד לישראל - אין תוכניות "ללא הגבלה", גם יקרות הרבה יותר. לכן, השילוב של שני סוגי ההודעות באותה אפליקציה עשוי ליצור גם בלבול בנוגע לרמת האבטחה וגם חיובים עצומים בחשבון הטלפון.
 
התמיכה בהודעות SMS קיימת בסיגנל (בגרסת האנדרואיד בלבד) עוד מהגלגול הקודם שלה, בשם TextSecure, ונועדה לעודד את השימוש בה כאפליקציית התקשורת היחידה של משתמשים. אך כעת, לדברי החברה, "הגענו לנקודה שבה תמיכה ב-SMS לא הגיונית עוד. אנו מבינים כי השינוי הזה יתסכל את אלו מכם המשתמשים בסיגנל באנדרואיד להודעות SMS בנוסף להודעות סיגנל. לא ביצענו את ההחלטה הזו בקלות ראש, אך היננו מאמינים (הניסוח המוגזם במקור) כי הכרחי להבטיח שסיגנל עומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר של אבטחה לעתיד".
 
החברה הבטיחה כי "יהיו לכם מספר חודשים לייצא את ההודעות שלכם ולמצוא אפליקציה חדשה ל-SMS או להגיד לחברים להוריד את סיגנל". עם זאת, היא לא ציינה בכמה זמן מדובר, מה גם שרוב האפליקציות האלטרנטיביות לא יודעות לקרוא את קבצי הגיבוי של ההודעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה