דיגיטל וטק

גוגל תציע את האינטרנט המהיר בעולם - או שלא

שירות הסיבים האופטיים של גוגל יתחיל למכור בארה"ב אינטרנט במהירות שאין בשום מקום אחר בעולם – מלבד כאן בישראל
יאיר מור |  1
שירות הסיבים האופטיים של גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אם התמזל מזלכם לגור בכמה ערים בארה"ב שגוגל רואה בהן מרכזי הייטק חשובים, בקרוב תוכלו ליהנות ממהירות גלישה גבוהה במיוחד באינטרנט. החברה הודיעה בסוף השבוע כי היא מתכוננת להשקת חבילות אינטרנט מהירות במיוחד, שיציעו מהירויות חסרות תקדים – לפחות בארה"ב.
לפי הודעת החברה, שירות Google Fiber, שקיים בארה"ב זה למעלה מעשור, יתחיל להציע בקרוב חיבור במהירות סימטרית של 5 או 8 גיגה-ביט – כלומר, מהירות הורדה והעלאה זהה, בניגוד לרוב ספקיות האינטרנט שמציעות מהירות העלאה המהווה כ-10% ממהירות ההורדה. החבילות הללו תגענה תחילה למדינת יוטה ולערים דה-מוין (אייווה) וקנזס סיטי (מיזורי), כבר בחודש הבא, ובתחילת 2023 לערים נוספות שבהן פועל השירות.
 
כאמור, מדובר במהירויות שאי אפשר למצוא היום כמעט באף מקום אחר – מלבד בישראל, כאן החלו לאחרונה להימכר בהזמנה מוקדמת חבילות במהירויות של 5 ו-8 גיגה-ביט לשנייה על גבי תשתית הסיבים של מיזם הסיבים IBC ("אנלימיטד"), ובתחילת השנה הבאה מתוכננת להימכר כאן כבר החבילה הראשונה בעולם עם מהירות של 10 גיגה-ביט לשנייה.
לא רק שגוגל מאחרת אחרי ישראל בהשקת החבילות, אלא שגם במחיר אין תחרות: גוגל תגבה מהלקוחות תשלום חודשי בגובה 125 דולר, שהם יותר מ-440 שקל, על חבילת ה-5 גיגה, ו-150 דולר, שהם יותר מ-530 שקל, על מהירות 8 גיגה. זאת בעוד בישראל גובה אנלימיטד 111.15 שקל לחודש מספקיות תמורת מהירות 5 גיגה (מחירי 8 ו-10 טרם פורסמו), כך שהמחיר הסופי לצרכן צפוי להיות פחות מ-200 שקל לחודש. עם זאת, בגוגל מספקים לא רק את התשתית והספק, אלא גם ראוטר של החברה ועד שני ראוטרים נוספים להגדלת טווח הווייפיי, לצד התקנה חינם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על הנייר ישראל תמיד במקום הראשון..
    יון 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על הנייר ישראל תמיד במקום הראשון.. בתכלס האינטרנט שלנו גרוע וגם כל השאר...
    סגור