דיגיטל וטק
אפל מכריזה: הפרסומות יגיעו לאייפון עוד השבוע
יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם הודיעה כי החל מיום שלישי יוצגו למשתמשי האייפון הרבה יותר פרסומות בחנות האפליקציות. לדבריה מדובר בהזדמנות, אך יש מי שכבר טוען שמדובר ב"מס"
החל מיום שלישי הקרוב, 25 באוקטובר, א' ר"ח חשון ה'תשפ"ג, משתמשי אייפון ייאלצו לסבול הרבה יותר פרסומות בחנות האפליקציות, כך הודיעה אפל במייל למפתחים בסוף השבוע.
החברה הציגה את השינוי כהזדמנות עבור המפתחים, שכעת יכולים לרכוש במיטב כספם את הזכות להופיע למשתמשים בלשונית "היום", שהיא המסך הראשי שנפתח בעת הכניסה לחנות, ובאגף "אולי תאהבו גם", שמופיע במסך המידע של כל אפליקציה בחנות. זאת בנוסף ליכולת לרכוש הופעה בתוצאות לחיפושים מסוימים ובהמלצות שהופיעו במסך תוצאות החיפוש.
"עם הפרסומת בלשונית 'היום', האפליקציה שלכם יכולה להופיע באופן בולט בעמוד הראשי של האפ-סטור – מה שיהפוך אותה לתוכן הראשון שמשתמשים יראו כשיתחילו את הביקור בחנות", כתבה החברה. עם זאת, לא כולם מסכימים שמדובר בשינוי לטובה: הבלוגר פלוריאן מילר טוען כי מדובר במעין "מס אפליקציות", מפני שמפתחים ייאלצו לרכוש פרסומות בעמודי האפליקציות של עצמם, כדי למנוע מהמתחרים לרכוש את אותם מקומות במטרה למשוך את מי שעומד להתקין את האפליקציה להוריד גם – או רק – את המתחרה.
עד כה, לשונית 'היום' ואגף 'אולי תאהבו גם' הציגו בחירות של עובדי אפל והתאמות שהתבססו על אלגוריתם בלבד, בהתאמה. השינוי החדש יהפוך אותם לשטח מסחר לכל דבר – אמנם, הפרסומות יוצגו באופן בולט, עם רקע כחול ואייקון שמבשר למשתמש שמדובר בפרסומת, אך הן יוצגו, על חשבון נדל"ן וירטואלי שעד היום העדיפות בו היתה איכות (לפי ההגדרות של אפל) ולא כסף.
Apple just sent all developers an email that "Today tab and product page campaigns start October 25." It's another means of increasing the effective app tax rate, forcing developers to buy ads on their own app pages in order to avoid that others steer customers away from there.
— Florian Mueller (@FOSSpatents) October 21, 2022
עד כה, לשונית 'היום' ואגף 'אולי תאהבו גם' הציגו בחירות של עובדי אפל והתאמות שהתבססו על אלגוריתם בלבד, בהתאמה. השינוי החדש יהפוך אותם לשטח מסחר לכל דבר – אמנם, הפרסומות יוצגו באופן בולט, עם רקע כחול ואייקון שמבשר למשתמש שמדובר בפרסומת, אך הן יוצגו, על חשבון נדל"ן וירטואלי שעד היום העדיפות בו היתה איכות (לפי ההגדרות של אפל) ולא כסף.
עוד ב-
המהלך, שעליו כבר דיווחנו לאחרונה, מגיע כחלק משינוי כולל באפל, שלפי דיווח של בלומברג בקיץ רוצה לשלש את הכנסותיה מפרסום ל-10 מיליארד דולר בשנה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.חברה חזירה.מיכל 10/2022/24הגב לתגובה זו0 0וללא שום הצדקה.סגור
-
1.חזירים לא די להםפני 10/2022/22הגב לתגובה זו3 1כמה כסף שהם מרוויחים רוצים עוד ועוד.סגור



