דיגיטל וטק

קורונה או אוקראינה – מי עניין אתכם השנה יותר?

מגפה פינתה השנה את מקומה למלחמה – אבל נושא אחר עניין את הישראלים יותר משני האיומים על שלום האנושות יחד. גוגל מסכמת את החיפושים החמים של 2022
יאיר מור | 
גוגל חיפוש (צילום pexels)
חדשות רעות הן חדשות מעניינות – ולראיה, חדשות טובות משודרות לעתים נדירות, וגם אז רגע לפני 'התחזית בחסות'. השנה, לפי סיכום החיפושים ב-11 החודשים הקודמים של גוגל ישראל, התחלף סוג אחד של חדשות רעות – מגפת הקורונה – בסוג אחר של חדשות רעות – המלחמה באוקראינה.
ולמרות זאת, כפי שקורה בכל שנה שבה נערך גביע העולם בכדורגל, המונדיאל כיכב במקום הראשון בחיפושים של הישראלים בגוגל, כאשר גם החיפוש "כאן 11 מונדיאל" הצליח להשתחל לתחתית העשירייה; במקום השני הפתעה גדולה אף יותר – המשחק Wordle, שהוא מין גלגול מודרני של השעשועון "לינגו"; במקום השלישי "האח הגדול" – שאליה הצטרפה "חתונה ממבט ראשון" במקום השמיני, כי אי אפשר לסכם שנה בחיפושים בלי שתי תכניות ריאליטי בצמרת.
הקורונה עניינה אותנו השנה הרבה פחות, כאמור: רק שניים מתוך עשרת החיפושים החמים השנה היו קשורים למגיפה – "תו ירוק" במקום הרביעי; ו"מד"א בדיקות קורונה" במקום התשיעי; לשני אלה הצטרף חיפוש שלישי – אפליקציית "Skyscanner" לצפייה במיקומי מטוסים – במקום החמישי, כאילו ברמז לכך שהשנה חזרנו להיבדק ולטוס.
 
עם זאת, Skyscanner נמצאת ברשימה מסיבה נוספת: עם פרוץ המלחמה באוקראינה בפברואר, וסגירת השמים במדינה וסביבה לטיסות, מיהר העולם כולו לצפות בפלא – מדינה ששמיה 'נקיים' ממטוסים – וגרם לקריסת האתר של השירות; האפליקציה הצטרפה לחיפוש המלים "חדשות על אוקראינה" באותיות קיריליות, שכיכב במקום השישי בישראל.
ובמקום השביעי החיפוש הפוליטי החם היחיד של השנה – "תוצאות הבחירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה