דיגיטל וטק

טלסקופ חדש הוקם בדרום הארץ וצפוי להיות היעיל בעולם

טלסקופ הסקר הגדול בארץ הוקם ליד קיבוץ נאות סמדר והוא אמור להיות הטלסקופ הכי טוב בישראל ובין היעילים בעולם
מערכת ice | 
לוויינים (צילום pixabay)
הלילה (בין שלישי לרביעי) הוקם טלסקופ הסקר ליד קיבוץ נאות סמדר בדרום הארץ. הטלסקופ, מורכב מ- 48 טלסקופים ומוגדר כטוב בארץ ובין הכי יעילים בעולם. הקמת הטלסקופ מגיעה על רקע הקמת מצפה חדש בישראל - 50 שנה לאחר שהוקם המצפה האחרון במצפה רמון.
ד"ר דוד פולישוק, אסטרופיזיקאי ומנהל מצפה הכוכבים של מכון ויצמן למדע ונאות סמדר סיפר ל- N12: "לא בכל יום אנחנו מקימים מצפה כוכבים מחקרי חדש בישראל, וזו חוויה מרגשת ומיוחדת". הוא המשיך: "בדרך כלל, ככל שקוטר המראה של הטלסקופ יותר גדול, ככה הוא אוסף יותר אור וזה מצוין. אבל במקביל גם שדה הראייה מצטמצם – כלומר רואים אזור קטן יותר. אם אנחנו יודעים על מה אנחנו מסתכלים זה מעולה, אבל אם מחפשים משהו שלא יודעים שהוא קיים ומחפשים אירוע חדש, אז עדיף לצפות בשדה ראיה רחב כדי להגדיל את הסיכוי למצוא – וזה מה שאנחנו מקימים".
 
ד"ר פולישוק עוד אמר כי: "זהו טלסקופ שעורך סקר שמיים, כלומר מסתכל על אזור רחב מאוד של השמיים ומחפש התרחשויות ושינויים", הסביר ד"ר פולישוק. "אנחנו קוראים לזה בשפה המקצועית 'תופעות חולפות', למשל כוכבים מתפוצצים - 'סופרנובות', כוכבי לכת סביב שמשות רחוקות שאותן ניתן לזהות בעזרת שינויים באור של הכוכב, וכן אסטרואידים שנעים במערכת השמש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה