דיגיטל וטק

פריצת דרך בתחום ה-AI: כך נוכל לאתר מראש התפרצות מגפות

מדענים מקליפורניה פיתחו מערכת שמתבססת על בינה מלאכותית שמטרתה לאתר סימנים מוקדמים של התפשטות מגפות בעולם. אם הכלי החדש יתקבל ויפותח יותר, ייתכן והוא יוכל למנוע מקרי הדבקה נוספים של וירוסים מסוכנים
מערכת ice | 
מוניטורים ושתלים מוחיים (צילום shutterstock)
פריצת דרך מעניינת בתחום הבינה המלאכותית: מדענים מקליפורניה פיתחו מערכת שמתבססת על בינה שמטרתה לאתר סימנים מוקדמים של התפשטות מגפות בעולם. בעזרת המערכת החדשנית הזו הם סקרו לאחרונה את המידע הזמין בנוגע למגפת הקורונה, וכך הבינו כי היה ניתן להבין את חומרת המצב הרבה לפני כן.
צוות החוקרים, שפועל במכון המחקר "סקריפס", מאמין שהמערכת החדשנית שלה יכולה לאתר מגפות בשלבן המוקדם, לפני שהן הופכות למשבר עולמי. המערכת הזו מפעילה אמצעי למידה המבוססים על בינה מלאכותית, ואלו עוקבים אחרי ההתפתחות של הווירוס ובכך הם צופים את התפתחות של וריאנטים שעלולים לסכן את הציבור.
"ישנם כללים הנוגעים להתפתחות נגיף שלא הבנו, אך ניתן לגלות אותם ולהשתמש בהם במובן מעשי בקרב ארגוני בריאות פרטיים וציבוריים", אומר מחבר המחקר הבכיר ויליאם באלץ', דוקטור ופרופסור במחלקה לרפואה מולקולרית במכון.
אז מאיפה המערכת משיגה את המידע? ובכן בהיותה מערכת בינה מלאכותית, היא מתבססת על מידע שחשוף לציבור כולו ומידע גנטי חדש שאותר לפרסום. בעזרת מאגרי המידע האלו והיעילות של הבינה, החוקרים הצליחו להבחין במגמות שהצביעו על תמותה רבה והדבקה גבוהה: "יכולנו לראות וריאנטים מרכזיים של גנים מופיעים והופכים נפוצים יותר, שכן גם שיעור התמותה השתנה, וכל זה קרה שבועות לפני שתרכובות אורגניות נדיפות המכילים וריאנטים אלה סומנו רשמית על ידי ארגון הבריאות העולמי", אומר באלץ'.
על כן, עם פרסום המחקר והפיתוח שלהם, הצוות כמובן מקווה שהכלי החדש יסייע בזיהוי מגפות שעלולות להכות באנושות בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה