דיגיטל וטק

גוגל מפצה לקוחות בישראל ב-46.5 מיליון שקל: גם אתם זכאים?

גוגל תפצה משתמשים שרכשו מנוי דרך חנות האפליקציות בין השנים 2010-2022 זאת לאחר שהמנוי חודש מבלי הסכמתם. הסכם זה מגיע לאחר פשרה אליה הגיעה גוגל במהלך תביעה ייצוגית שהגישו נגדה חלק מהמשתמשים בשנת 2017
מערכת ice |  3
גוגל (צילום shutterstock)

גוגל הגיעה להסכם כי תפצה משתמשים בשיעור של 55% החזר כספי ממי שרכש מנוי לשירות לחנות האפליקציות של החברה ומינויו חודש אוטומטית מבלי שהסכים לכך- סכום הפיצויים מסתכם ב-46.5 מיליון שקלים. הסכם זה מגיע בגין תביעה שהגישו משתמשי גוגל בשנת 2017 והוכרה כתביעה ייצוגית בשנה שעברה. תביעה זו הוגשה בזמנו ע"י מרדכי מלאכי שרכש מנוי לאפליקציית רימון למשך שנה ולאחר מכן קיבל הודעה כי המנוי חודש למרות שלא הסכים לכך. מלאכי דרש לבטל את העסקה אך סורב על ידי גוגל וחברת רימון מאחר והרכישה בוצעה דרך חנות האפליקציות.

בכתב התביעה נכתב כי "מטרתו של ההליך הינו שינוי מדיניות החברה ביחס ללקוחות הישראלים ופיצוי לחברי הקבוצה, משמע משתמשים אשר רכשו מנוי דרך חנות האפליקציות וחודש באופן אוטומטית וכן ללקוחות אשר נמנעה מהם האפשרות לבטל את ההתקשרות לפני תאריך ההארכה".

מגוגל נמסר ל"כלכליסט": "כמפורט בהסכם הפשרה שהוגש בבית המשפט, הוסכם לבצע החזר בשווי של 55% ממחיר הרכישה ללקוחות בישראל אשר המנויים שלהם חודשו באופן אוטומטי בין השנים 2010-2022, כמו כן ביצענו כמה שינויים באופן בו משתמשים יכולים לבטל מנויים בחנות האפליקציות בישראל".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתי גוגל יפצו אנשים ששילמו על תוכנה ולא יכולים לגשת
    רוניוד 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אליה כי הרישומים של גוגל לא תקינים?
    סגור
  • 2.
    ת
    אמיל 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בארץ מחדשים לנו חופשי כל החברות אוטומטית מעלים מחירים כפול כמעט 2 עד ששמים לב
    סגור
  • 1.
    אז הם כנופיית עבריינים .ממש לא בסדר רק אותי לא מפצים (ל"ת)
    מרסל 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור