דיגיטל וטק

מיקרוסופט חוסמת את ChatGPT? "סיכוני אבטחה ופרטיות"

ענקית הטק מנעה מעובדיה שימוש בצ'אט הבינה המלאכותית בכל המכשירים הארגוניים בשל חשש מאיומים. בתחילה אסרה על שימוש גם בתוכנת העיצוב Canva, אך בהמשך ריככה את ההודעה הפנימית. בעקבות הפרסום ב-CNBC הגישה הוחזרה: "החזרנו את השירות לאחר שזיהינו את השגיאה שלנו". וגם: כרגיל, מה הקשר לישראל?
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט אמנם השקיעה מיליארדי דולרים ב-OpenAI, אולם לזמן קצר ביום חמישי האחרון עובדי אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם לא הורשו להשתמש במוצר המפורסם ביותר של הסטארט-אפ, ChatGPT, כך נודע ל-CNBC. "בשל החשש מפרצות אבטחה, כמה כלי AI אינם זמינים יותר לשימוש העובדים", אמרה מיקרוסופט בעדכון באתר אינטרנט פנימי.
אנשי סוכנות הידיעות CNBC צפו בצילום מסך שהראה שלא ניתן לגשת ל-ChatGPT במכשירים ארגוניים. "אמנם זה נכון שמיקרוסופט השקיעה ב-OpenAI, ושל-ChatGPT יש אמצעי הגנה מובנים למניעת שימוש לא תקין, אולם האתר הוא בכל זאת שירות חיצוני של צד שלישי", אמרו גורמים במיקרוסופט. "זה אומר שעליך לנקוט משנה זהירות בשימוש בו בגלל סיכונים של פרטיות ואבטחה. זה מתאים גם לכל שירותי AI חיצוניים אחרים".
 
החברה אמרה בתחילה שהיא אוסרת להשתמש ב-ChatGPT ואת תוכנת העיצוב Canva, אך מאוחר יותר ריככה את ההודעה הפנימית שהוציאה לעובדים. לאחר הפרסום הראשוני של הדיווח, מיקרוסופט החזירה את הגישה ל-ChatGPT. בהצהרה ל-CNBC, מיקרוסופט אמרה שהחסימה הזמנית של ChatGPT הייתה טעות שנבעה מבדיקת מערכות עבור מודלים של שפות גדולות.
"בדקנו מערכות בקרת נקודות קצה עבור LLMs והפעלנו אותן בשוגג עבור כל העובדים", אמר דובר החברה. "החזרנו את השירות זמן קצר לאחר שזיהינו את השגיאה שלנו. כפי שאמרנו בעבר, אנו מעודדים עובדים ולקוחות להשתמש בשירותים כמו Bing Chat Enterprise ו-ChatGPT Enterprise שמגיעים עם רמות גבוהות יותר של הגנות פרטיות ואבטחה".
חברות גדולות רבות הגבילו את השימוש ב-ChatGPT, לעתים קרובות כדי למנוע שיתוף של נתונים סודיים. לאחר שעבר הכשרה על נתוני אינטרנט נרחבים, ChatGPT מחבר תגובות דמויות אנושיות להודעות צ'אט של אנשים. לשירות יש למעלה מ-100 מיליון משתמשים. רק לאחרונה המנכ"ל סאטיה נאדלה הופיע לצד סם אלטמן מנכ"ל OpenAI בכנס המפתחים הראשון של הסטארט-אפ.
 
אלטמן כתב בפוסט ב-X בסוף יום חמישי כי "השמועות שאנו חוסמים את Microsoft 365 כנקמה (על הודעת מיקרוסופט, מ"א) אינן מבוססות לחלוטין". בינואר כתב מהנדס בכיר של מיקרוסופט בפורום שעובדים יכולים להשתמש ב-ChatGPT אך המליץ שלא להזין מידע סודי. מוקדם יותר השבוע, קבוצת פריצה בשם Anonymous Sudan אמרה שהיא מכוונת ל-ChatGPT במתקפה בגלל "שיתוף הפעולה של OpenAI עם מדינת הכיבוש של ישראל" ומכיוון שאלטמן אמר שהוא "מוכן להשקיע בישראל יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה