דיגיטל וטק

מטא תוכל קרוא מחשבות? הפיתוח החדש נחשף

תאגיד מטא, הודיע על כך שהיא מתקדמת בצורה משמעותית בפיתוח מערכת פרי יצירתה ,אשר מאפשרת פענוח של גלי מוח לתמונות חזותיות שבעזרתן, יתאפשר לחשוף מחשבות שעוברות בראשו של אדם
מערכת ice | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
תאגיד מטא, אשר בבעלותו מספר רשתות חברתיות בניהן גם פייסבוק, הודיע על התקדמות משמעותית בפיתוח החדש שהוא למעשה, מערכת אשר ביכולתה לפענח גלי מוח לתמונות חזותיות, וכיוצא מכך לחשוף תמונה שעוברת בראשו של האדם.
למעשה, המודל של מטא, מיועד לפענוח תמונות חזותיות מפעילות מוחית, אבל הוא לא מסוגל לפענח מחשבות מבוססות משפטים. מודלים אחרים מנסים לקרוא גם מילים ומשפטים בשיטה דומה, אבל בינתיים נראה שהבנת משפטים מורכבת בהרבה מפענוח תמונות.
 
הפיתוח של המערכת כלל מערך שלם של ניסויים בהם הוצג למשתתפים מספר תמונות ספציפיות בזמן שגלי המוח שלהם תועדו באמצעות טכנולוגיית מגנטו-אנצפלוגרפיה. גלי המוח המוקלטים הושוו לאחר מכן לתמונות עצמן באמצעות מודל מבוסס בינה מלאכותית.
 
כאשר אנו רואים תמונה, המוח שלנו קולט את גלי האור שמגיעים אל העיניים ומתרגם אותם לגלי מוח. המערכת של מטא לוקחת את גלי המוח האלו ומתרגמת אותם בחזרה לתמונה ויזואלית. טכנולוגיה זו נותנת הצצה לתמונה שחלפה בראשו של האדם. בהדגמה שפרסמה החברה לפני כמה שבועות, ניתן לראות כיצד תהליך עיבוד התמונה מגלי המוח מתרחש שלב אחרי שלב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה