דיגיטל וטק

אפל עוברת הלאה: מסיימת את השותפות אחרי חמש שנים

כשאפל השיקה את כרטיס האשראי שלה 'האפל קארד' בשיתוף עם גולדמן זאקס, המהלך נתפס כמה שיערער את שוק כרטיסי האשראי המיושן. כעת, מסתמן כי אפל הגישה הצעה לסיום השותפות עם גולדמן זאקס. האם זהו גם סופו של מותג כרטיסי האשראי שלה?
מערכת ice | 
אפל פיי (צילום pixbay)
בשנת 2019, ענקית הטכנולוגיה אפל, השיקה את כרטיס האשראי שלה 'האפל קארד' שיצא במסגרת שיתוף פעולה עם קבוצת גולדמן זאקס. השקת הכרטיס יצרה חשש בקרב חברות האשראי בארה"ב משום שאפל הציעה מודל ייחודי שכלל פטור מכל דמי כרטיס שהם והחזר כספי על כל עסקה שבוצעה עם הכרטיס. למעשה, מהלך זה היה סנונית ראשונה של כניסת ענקית הטכנולוגיה לשוק האשראי ואף נטען שהוא יערער את השוק כפי שאנחנו מכירים אותו, אך כעת אפל מודיעה על שינוי כיוון.
לפי דיווח של הCNBC, אפל, הגישה לגולדמן זאקס, הצעה לסיים את השותפות בכרטיסי האשראי ובחשבונות החיסכון שלה בתוך 12 עד 15 החודשים הבאים. במידה והמהלך יצא לפועל, הוא יסיים את אחת השותפויות המצליחות ביותר בין בנק לחברת טכנולוגיה.
גם באופן הפרקטי הוא יאלץ את אפל, למצוא שותפה פיננסית חדשה עבור הנפקת כרטיסי האשראי הפופולריים שלה, האפל קארד, וחשבונות החיסכון בעלי התשואה הגבוהה שלה תחת המותג אפל.
בעוד שאפל מציעה גם את כרטיס האשראי וגם את חשבון החיסכון שלה דרך אפליקציית הארנק באייפון, כל הצד הפיננסי והבנקאי של העסק מטופל נכון לעכשיו, על ידי גולדמן זאקס. כשאפל השיקה לראשונה את כרטיס אפל ב-2019, מנכ"ל גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, נכח באירוע השקה נוצץ של אפל בקמפוס שלה בקליפורניה.
למרות הרצון הטוב, השותפות ידעה עליות ומורדות בשנים האחרונות, כאשר גולדמן זאקס, תחת המנכ"ל דוד סולומון, נסוגה מהשאיפות הקודמות שלה בתחום הבנקאות הצרכנית, כשהעלויות החלו להצטבר.
 
גולדמן גם התמודדה עם בדיקה של הרגולטורים בארה"ב כיצד היא מטפלת בהחזרים וטעויות חיוב, ועל אפליה מגדרית לכאורה בעת קביעת גבולות האשראי. מוקדם יותר השנה אמרה גולדמן זאקס כי היא "תשקול חלופות אסטרטגיות" לעסקי הבנקאות הצרכנית שלה.
עבור אפל, כרטיסי האשראי וחשבונות החיסכון הם דרך להוסיף ערך ותכונות נוספות למכשירי האייפון, כמו גם לחזק את עסקי השירותים הצומחים במהירות עם עמלות. לא ברור אם אפל מצאה שותף חדש או שתשקול שינויים גדולים יותר במוצרים הפיננסיים שלה אם היא תצא מההסכם עם גולדמן זאקס.
"אפל וגולדמן זאקס מתמקדות במתן חוויה מדהימה ללקוחות שלנו כדי לעזור להם לנהל חיים פיננסיים בריאים יותר", אמר נציג אפל ל-CNBC. "כרטיס אפל עטור הפרסים זכה לקבלה נהדרת מצד צרכנים, ואנו נמשיך לחדש ולספק את הכלים והשירותים הטובים ביותר עבורם". נציג גולדמן זאקס סירב להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה