דיגיטל וטק

המשבר בהייטק הישראלי: ירידה של עשרות אחוזים בהשקעות ב-2023

שנת 2023 הסתיימה בצורה קטסטרופלית להייטק הישראלי, בעיקר בגלל המלחמה בשלושת החודשים האחרונים. מספר ההשקעות צנח ב-60%, אך שאלת התאוששותה ב-2024 תלויה במספר גורמים שחלקם מושפעים גם מהמערכה
מערכת ice |  1
משבר בהייטק (צילום shutterstock)
ההייטק הישראלי לא יזכור לטובה את השנה שחלפה. מספר ההשקעות צנח ב-60% בעיקר בגלל המלחמה שנערכה בשלושת החודשים האחרונים של 2023. בנוסף לכך הפער מהייטק בארצות הברית גדל וקרנות זרות רבות התרחקו מהשקעות בישראל. מה שבעצם התחיל היה ההתעסקות ברפורמה המשפטית בתחילתה של השנה והמלחמה בעזה בסופה, כך קבע הדוח השנתי של מכון המחקר SNPI.
מלבד מספר ההשקעות שצנח ב-60%, חלה ירידה גם במספר הגיוסים המוקדמים שעומד על 40% פחות מאשר בשנת 2022. לפי הדוח ההשקעות ברבעון הרביעי והאחרון של השנה עמדו על 1.3 מיליארד דולר בלבד, הנתון הכי נמוך מאז 2017. בנוסף לקרנות הזרות גם בקרב הקרנות הישראלית קיימת ירידה בהשקעה.
 
אולם לא הכל שחור ותעשיית ההייטק הישראלית עשויה להתאושש ב-2024 אולם שאלה זו תלויה בלא מעט גורמים, ביניהם מתי תיגמר המלחמה ומה תהיה ההשפעה שלה על שוק ההייטק, גורם נוסף שתלוי בכך הוא מה תהיה הממשלה והאם תורה להשקיע בהייטק בגין הפגיעה מהמלחמה וגם האם ישראל תיכנס לתחום הבינה המלאכותית, האם יהיה מספיק עובדים בתחום, וכדומה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין כמה שחצני הייטק נפגעו
    עמית 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם יודעים, שחצנים כאלה, שבזמן שאחרים מפוטרים ונאבקים למצוא עבודה, מספרים עד כמה מי שיודע להתאים את עצמו למצב המשתנה ישרוד משברים ואפילו יתקדם.
    סגור