דיגיטל וטק

אמזון במשבר? חברת הבת תפטר 35% מעובדיה, חשש מצעדים נוספים

טוויץ' צפויה לצמצם יותר מ-500 משרות, לאחר שצעדי ההתייעלות של החברה מגיעים לכדי מימוש והיא הפסיקה את פעילותה בקוריאה. העלויות של הפעלת האתר הן עצומות, בהתחשב בכך שהוא תומך בסביבות 1.8 מיליארד שעות של תוכן וידאו חי בחודש. המנכ"ל כתב לעובדים: "התברר שהארגון שלנו עדיין גדול משמעותית ממה שצריך"
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN)
טוויץ' (Twitch) בבעלות אמזון מתכוננת לפטר 35% מעובדיה, שהם מעט יותר מ-500 עובדים. החדשות דווחו לראשונה על ידי בלומברג ביום שלישי ואושרה יום לאחר מכן על ידי טוויץ' בפוסט במכתב שעליו חתום המנכ"ל דן קלנסי. "במהלך השנה האחרונה, עבדנו על בניית עסק בר-קיימא יותר כדי שטוויץ' תהיה כאן לטווח הארוך ולאורך השנה צמצמנו עלויות וקיבלנו החלטות רבות כדי להיות יעילים יותר", כתב.
 
"למרבה הצער, למרות המאמצים הללו, התברר שהארגון שלנו עדיין גדול משמעותית ממה שצריך להיות העסק שלנו". המהלך בא בעקבות צמצום מספר העובדים של כ-400 איש בשנת 2023 והחלטת טוויץ' להפסיק את פעילותה בקוריאה. כפי שדיווח בלומברג מוקדם יותר, טוויץ' חוששת מהפסדים, לאחר שלא הצליחה להפוך לרווחית תשע שנים אחרי שאמזון רכשה אותה תמורת כמעט מיליארד דולר.
 
העלויות של הפעלת האתר הן עצומות, בהתחשב בכך שהוא תומך בסביבות 1.8 מיליארד שעות של תוכן וידאו חי בחודש. בעיה דומה אילצה את טוויץ' לעזוב את דרום קוריאה, אם כי המנכ"ל דן קלנסי אמר שהעלויות שם "יקרות פי עשרה" ממדינות אחרות. לקראת סוף השנה שעברה, כמה מנהלים מרכזיים עזבו את החברה, כולל סמנכ"ל המוצר שלה, סמנכ"ל הלקוחות, סמנכ"ל ההכנסות ומנהל התוכן הראשי. קלנסי עצמו היה מנכ"ל פחות משנה, כאשר החליף את המייסד והמנכ"ל אמט שיר במרץ 2023.
 
לטוויץ' היו למעלה מ-50,000 יוצרים שותפים בשנת 2022, ולפי הדיווחים רבים שיבחו את קלנסי על כך שהוא משתמש בגישה מעשית יותר והקשבה לדאגותיהם. אמזון, חברת האם, קיצצה עלויות לאחר שפיטרה 27,000 עובדים במהלך השנתיים האחרונות, כולל 9,000 בשנת 2023. זה חלק ממיתון המתרחש בחברות טכנולוגיה, עם פיטורים בקנה מידה גדול בשנה החולפת בגוגל, מטא, ספוטיפיי, Epic Games, Unity ואחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה