דיגיטל וטק

טסלה בצרות? ענקית טכנולוגיה נוספת נכנסת לשוק הרכבים

החברות הסיניות מעמיקות את הנוכחות שלהן בשוק הרכבים ואחרי ששיאומי, הכריזה על רכב חשמלי פרי יצירתה ענקית הטכנולוגיה וואווי, מעמיקה את פעילותה בתחום כשהיא מכריזה על הקמת חברת בת שתעסוק בפיתוח מכוניות פורצות דרך. כל הפרטים 
עידו מור | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
בשנים האחרונות, שוק הרכבים חווה שינוי חסר תקדים כששחקניות חדשות בשוק בדמות חברות הרכבים החשמליים, אלצו את יצרניות הרכב הוותיקות להתאים עמן למציאות המתפתחת ולפתח גם הן טכנולוגיות דומות על מנת לעמוד בקצב.
במקביל, הנוכחות הסינית בנתח השוק של הרכבים החשמליים רק עולה עולה וכשלצד שמות גדולים כמו טסלה, נמצאות חברות כמו BYD, אשר הציעו חלופות איכותיות במחיר זולות דבר שללא ספק החל גם לאיים על מעמדן בקרב שחקניות וותיקות בשוק.
 
כעת לאחר ששיאומי, הציגה לראשונה רכבים חשמליים נראה כי גם ענקית הטכנולוגיה וואווי, אשר פועלת כבר כמה שנים בשוק, מרחיבה את פעילותה ומקימה חברת מכוניות מה שללא ספק מהווה צעד נוסף בתוכנית של החברה להשפיע על שוק הרכבים.  כפי שדווח ב-CNN, החברה עשתה שינוי למעשה מזגה כמה חברות שנמצאות בבעלותה ונכון לעכשיו היא צפויה להתמד בייצור ומכירה של מערכות וציוד מכוניות חכמות. 
וואווי, מוכרת בעיקר בזכות הסמארטפונים שלה, אבל בשנים האחרונות בצל מגבלות הייצוא לארה"ב מכירות החברה נפגעו מה שהעלה את המוטיבציה שלה לבצע קאמבק. שוק הרכבים לא זר לוואווי כשכבר בשנת 2021, היא השיקה את הרכב הראשון שלה המופעל באמצעות סוללות. בנוסף, בשנה שעברה, היא השיקה שני רכבי פרימיום בסין שנועדו להוות תחרות לרכבי טסלה של אילון מאסק.
ההשקה האחרונה של וואוי, הייתה במקביל השקה של המתחרה הגדולה שיאומי, מה שמראה כי היריבות בין השתיים זלגה לנתח אחר בשוק, אך הוא לא הזיז במיוחד לשוק הרכבים בסין שחווה כעת עומס של דגמים ותחרות עזה על הלקוחות.
מכוניות מבוססות בינה מלאכותית?
מכוניות חכמות, המתייחסות לרכבים המשתמשים במערכות תוכנה מתקדמות או אלקטרוניקה, הופכות נפוצות יותר ככל שחברות טכנולוגיה חוברות יותר ויותר ליצרניות רכב.
וואווי, למשל, מציעה מערכת תוכנה לכלי רכב בשם HarmonyOS for Automotive, שנועדה להסתנכרן עם מערכת ההפעלה הניידת שלה באותו השם ו"ליצור חוויה חלקה במכשירים סמוכים", לדברי החברה. השבוע, גם BYD, יצרנית הרכב הסינית בגיבוי וורן באפט, עלתה לכותרות כשהציגה את Xuanji, מערכת המונעת בינה מלאכותית למכוניות.
התוכנה נועדה להפוך את הנהיגה לבטוחה ונוחה יותר על ידי תגובה ל"שינויים בסביבה הפנימית והחיצונית של המכונית", אמרה החברה בהצהרה שפרסמה ביום שלישי. החדשות מגיעות בזמן שסין דוהרת קדימה בפיתוח טכנולוגיה מתקדמת, במיוחד בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה