שיווק מעצב מציאות

אחלה של פרויקט: המיזם הקולינרי חברתי שמגשים לנשים את חלום היזמות

שיתוף פעולה בין המותג "אחלה" לעמותת "יוזמות לעתיד", הוליד מרכז קולינרי חברתי המסייע לנשים בהקמת עסק עצמאי בתחום המזון. שירי מירקוס כהן, מנהלת השיווק של חטיבת האוכל בקבוצת שטראוס: "הפרויקט תורם למשתתפות במימוש הפוטנציאל שלהן וביצירת שינוי אמיתי בחייהן". פרויקט מיוחד ליום הגיוון 2024

שירי מירקוס כהן | 
שירי כהן מירקוס (צילום אילנית רוטהולץ כהן)
חן בניון (32), נשואה ואמא לארבעה ילדים מקסימים מעפולה, היא קונדיטורית ובעלת עסק עצמאי שבנתה בו ידיה. התפרצות הקורונה עצרה את התפתחות העסק, והביאה את חן להכרה שהיא זקוקה לסיוע מקצועי ולזריקת מוטיבציה. הצטרפות לתוכנית של המרכז הקולינרי החברתי של "אחלה", סייעה לחן לעלות על המסלול הנכון.
בשנה שעברה השיקה קבוצת שטראוס את "המרכז הקולינרי חברתי של אחלה". מדובר בחיבור בין המותג "אחלה" לעמותת "יוזמות עתיד", שסייע לנשים רבות לפתוח עסק משלהן. במסגרת המיזם, הזמנו נשים בעלות תשוקה ואהבה לקולינריה, הרוצות להקים עסק עצמאי, ובהן גם חן – להצטרף לקורס שלנו, שמתקיים במרכז הקולינרי שבמפעל הסלטים של "אחלה" בכרמיאל.
המטרה העומדת מאחורי היוזמה היא להעביר את הידע הקולינרי והעסקי שנצבר אצלנו, לנשים מרקעים שונים – והיא משתלבת היטב בחזון ובתרבות הארגונית של שטראוס הדוגלים במחוברות לקהילה וביצירת אימפקט רחב. באופן הזה, אנו מאמינים, נוכל לסייע למשתתפות הפרויקט לא רק לממש את הפוטנציאל הקולינרי שלהן, אלא גם לייצר שינוי אמיתי בחייהן.
כדי לעמוד ביעד שהצבנו, יצרנו עבור הנשים תוכנית למידה ממוקדת ומהודקת, תוך מתן עזרים מקצועיים שישמשו אותן בצורה הכי פרקטית. למעשה, נתנו להן את הביטחון ואת ארגז הכלים, שיאפשרו להפוך את התשוקה לעסק.
הקורס של אחלה ועמותת "יזמות לעתיד". "נתנו לנשים את הביטחון ואת ארגז הכלים, שיאפשרו להפוך את התשוקה לעסק" (באדיבות קבוצת שטראוס)
התוכנית הייחודית כללה מעטפת מקצועית רחבה והורכבה מעשרה מפגשים בהובלת מנטורים מטעם העמותה, במהלכה נחשפו היזמיות למגוון תכנים בתחום הקולינרי, העסקי והפיננסי. הפעילות כללה גם קורס מקצועי בהנחיית יניב גור אריה, השף של "אחלה" ובהשתתפות מרצים אורחים, אשר התמקדו בהענקת כלים וידע מקצועי בעולמות התוכן הרלוונטיים: קולינריה לגווניה, קיימות במזון, שיטות בישול, בטיחות במזון, ניהול עסק בראי רווח והפסד, שיווק דיגיטלי ורגולציה הם רק רשימה חלקית מהנושאים בהם עסקנו.
קורס היזמות הוא רק אקורד הפתיחה. אנו מבינים שהקמת עסק מחייבת, לצד הקניית ידע תאורטי, גם סיוע מעשי. בהתאם לכך, עם סיום הקורס, מוצמד לכל יזמית מנטור מקצועי שמלווה מקרוב את תהליך הקמת העסק ומאפשר לה לקבל "רשת ביטחון" בתקופה הראשונית – תקופה הידועה כמאתגרת ביותר ומאופיינת בלא מעט קשיים ודילמות מקצועיות. זהו בפירוש מהלך חיוני ובעל משמעות רבה להמשך. עזרה בהסרת חסמים והענקת תמיכה וביטחון, קריטיים להתבססות העסק.
את קורס הביכורים סיימו 20 נשים. במחצית הראשונה של שנת 2023 קיימנו 2 קורסים נוספים, בסיומן הצטרפו עוד כ-40 נשים לקהילת הבוגרות.

משתתפות המחזור הראשון של הקורס (צילום שירן גבאי באדיבות קבוצת שטראוס)
אנחנו שמחים על ההזדמנות לתרום לקהילה מהידע והניסיון הקולינרי של "אחלה", לאפשר לנשים יזמיות ומוכשרות הזדמנות עסקית להתפתח ולהגשים את עצמן בדרך לעצמאות כלכלית. קבוצת שטראוס פועלת רבות למען הקהילה, ובפרט לקידום נשים. זה חלק מהאג'נדה של החברה ושל עופרה שטראוס, העומדת בראשה.
בהיבט האישי כאמא לשתי בנות ובן, וכמנהלת בשטראוס, אני מצליחה להגשים את החלומות המקצועיים שלי, לצד היותי אשת משפחה. מהמקום הזה בדיוק, אני גאה שיש לי את הזכות לקדם פרויקט שמאפשר לנשים לאזור אומץ ולהגשים את חלומן המקצועי בכל גיל – כשהמיזם הזה הוא מיזוג מושלם של ה"אני מאמין" האישי שלי ושל החברה בה אני עובדת.
ובינתיים, גם אצל חן הדברים נעים בכיוון חיובי. היום, עם ליווי של מנטור עסקי, היא בוחנת כיוונים להתפתחות מקצועית ולארגון מחודש של העסק, כך שיפעל ויצמח באופן משמעותי ובריא. החלום הגדול הוא להצליח ולהפוך לשם מוכר בעפולה והאזור – ועם הרוח הגבית והכוונה המקצועית, אני בטוחה שחן תהפוך להיות למובילה בתחומה.
*הכותבת, שירי מירקוס כהן, היא מנהלת השיווק של חטיבת האוכל בקבוצת שטראוס.
(בשיתוף קבוצת שטראוס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה