בחירות 2022

איילת שקד עוקצת את בנימין נתניהו: "מוותרת על הקרדיט"

איילת שקד בסרטון חדש: "נתניהו, מוותרת על הקרדיט. רק תאפשר לאזרחי ישראל פטור מוויזה לארה"ב". זאת על רקע המאמצים הקדחתניים לקדם את הסוגיה שנוגעת להרבה מאוד ישראלים המצפים בקוצר רוח לפטור המיוחל
דוד זולדן |  2
איילת שקד, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
איילת שקד עוקצת את נתניהו בסרטון חדש: "נתניהו, מוותרת על הקרדיט. רק תאפשר לאזרחי ישראל פטור מויזה לארה״ב". זאת על רקע המאמצים הקדחתניים לקדם את הסוגייה שנוגעת להרבה מאוד ישראלים המצפים בקוצר רוח לפטור המיוחל.
כאמור, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס קיים פגישה דחופה עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וביקש ממנו לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות, לטובת החקיקה עבור תוכנית הפטור מוויזות לארה"ב לישראלים. ניידס הפציר בנתניהו להסכים להעביר את החוקים שתקועים בכנסת בשל חוסר ההסכמות בין האופוזיציה לקואליציה, כלומר לכנס את הכנסת בתקופת הבחירות, זאת על מנת שישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזה כבר מתחילת השנה הבאה. מדובר בשני חוקים הכרחיים לטובת מתן אור ירוק לתוכנית, ובבסיסו שיתוף המידע בין ארה"ב לישראל על נוסעים ישראלים שיוצאים לארה"ב.
 
השגריר הוסיף ואמר ליו"ר האופוזיציה כי ישראל עומדת בתנאי הסירוב, כך הרבה פחות ישראלים מסורבים בשגרירות - פחות מ-3%, אך נתניהו לא השתכנע, ולא החזיר תשובה סופית. איילת שקד מסרה אז כי ההליך יכול לצאת לדרך אם הליכוד יפסיק עם הסרבנות. הליכוד מסר בתגובה כי "לפי החוק האמריקני האישור לוויזות ישראליות יכול להינתן רק בעוד שנה. החקיקה הנדרשת בישראל אפילו עוד לא הגיעה לשולחן הכנסת, ובשלב זה היא כוללת דרישה אמריקנית לחדירה לפרטיות של אזרחי ישראל שאינה מקובלת עלינו. לאחר שנקים ממשלה יציבה, הליכוד יביא את החקיקה האחראית הדרושה וישלים את המהלך עד חודש מרץ 2023, כך שמתן הוויזות לא יתעכב אפילו יום אחד".
 
כזכור, שרת הפנים ויו"ר מפלגת "הרוח הציונית" שוחחה השבוע עם בן כספית וניסים משעל ב-103FM, על מנת לענות על כל השאלות החמות, ביניהן על איך תמנע בחירות שישיות, מה תגיד לראשי המפלגות ביום שלאחר הבחירות וגם להסביר מה מעכב את הפטור מוויזה לארה"ב. על הנושא האחרון אמרה שקד כי "מה שמפריד בין ישראל לפטור זה הליכוד שכרגע מסרב לתת לנו להעביר את החקיקה הנדרשת". שקד הרחיבה בנושא זה וטענה כי "אחרי עבודה מאוד קשה שלי ושל שגריר ארה"ב בישראל ושל השר להגנת המולדת האמריקאי, אנחנו סיימנו כמעט הכול. מה שכרגע מפריד בין הישראלים לפטור מוויזה זה הליכוד. הליכוד כרגע מסרבים לתת לנו להעביר את החקיקה הנדרשת".
 
"היינו אמורים לסיים את התהליך בסוף השנה, אם הליכוד ימשיכו להתעקש להתעלל באזרחי ישראל כל זה יצטרך להידחות בשנה. שנים רבות מדברים על זה, כשהתחלתי את התהליך אף אחד לא האמין שאני אצליח וכרגע החקיקה מעכבת אותנו". לשאלתם של כספית ומשעל, אם נתניהו קיבל פנייה מהאמריקאים בנושא, השיבה: "כן. אני לא נכנסת לפרטים, הם פנו ולצערי כרגע נתניהו והליכוד עומדים בסירובם ומונעים מאזרחי ישראל לקבל את הפטור לוויזה לארה"ב. צריך להבין, כרגע מי שמונע את הפטור מוויזות לאזרחי ישראל זה נתניהו והליכוד. הגיע הזמן שהם יפסיקו עם המשחקים האלה ויתנו לנו להעביר את החקיקה".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איילת הנוכלת-זונה פוליטית,יאללה לתל ברוך -קריירה מובטחת (ל"ת)
    הקנדום הקרוע 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך בוחרים באדם שבמודע לחלוטין פוגע באזרחים ? (ל"ת)
    אנשים עיוורים 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור