בחירות 2022

לפיד: "מבצע 'עלות השחר' החזיר לישראל את ההרתעה"

ראש הממשלה ושר הביטחון נשאו הצהרה משותפת. לפיד פנה לתושבי עזה: "נדע להגן על עצמנו אך גם יודעים לתת עבודה ופרנסה". לפיד הודה לנתניהו וחלק שבחים לנשיא מצרים
דוד זולדן | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נשאו הצהרה מיוחדת לתקשורת. "המבצע החזיר לישראל את היוזמה, את ההרתעה, כל המטרות הושגו", הצהיר לפיד. "כל צמרת הג'יהאד האסלאמי חוסלה בשלושה ימים. עמידתם האיתנה של תושבי העוטף לצד ההגנה האקטיבית של כיפת ברזל הצילה חיים. ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות לטרור, מי שינסה לפגוע בנו - ישלם בחייו".
לפיד פנה לתושבי עזה ואמר להם כי "יש דרך אחרת". "אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו", אמר. הוא התייחס לפגיעה בבלתי מעורבים במהלך המבצע, ואמר כי "ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושביה תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב".
 
ראש הממשלה הודה לגנץ, לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, לרמטכ"ל אביב כוכבי, לראש שב"כ רונן בר, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואף לראש האופוזיציה, בנימין נתניהו. בנוסף לכך הודה לנשיא מצרים א-סיסי. "אנחנו ממשיכים לפעול מולם להשבת בנינו הביתה", ציין, "עד שהדר ואורון, זכרם לברכה, אבירה והישאם לא יחזרו, עבודתנו לא הושלמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה